tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Rabu, 18 April 2012

Parti ajaran sesat: Ahmad Said sengaja menempah maut

Salam. Rasional ke Ahmad Said ini? Nama program ini pun telah mengundang cemuhan. Program Pas: Parti Ajaran Sesat (P:Pa) yang diusahakannya di Terengganu malah akan dibawa menjelajah seluruh Malaysia. Saya nasihatkan Najib berfikir sejuta kali untuk membenarkan program yang tidak masuk akal ini diwar-warkan seluruh Malaysia.


Ahmad Said
Apa pula kata Pas Terengganu? Ustaz Abu Bakar Chik menganggap isu ini terlalu berat. Pihaknya tidak mahu memanjangkan isu itu dari sisi politik kerana menganggap isu sesat adalah perkara yang tidak boleh dibuat main-main kerana boleh berbalik semula kepada diri sendiri.

Apakah Ahmad Said begitu takut, bimbang akan pengaruh Pas mula meresap seluruh Terengganu dan akhirnya menelan dirinya? Carilah pendekatan lain yang tidak menyebabkan rakyat mempersoalkan siapa dirinya - akhlaknya, taraf pendidikannya,tindak-tanduk politiknya.
Pelancaran program ini sesungguhnya mampu menenggelamkan jasanya yang agak baik terhadap perkembangan sosio-ekonomi Kemaman.

Saya percaya Rafizi dan Pas Kemaman amat tertarik dengan isu yang jelas akan menjerut Ahmad Said ini. Awaslah wahai Ahmad Said! Rasanya Rafizi sekarang ditugaskan untuk menyelia Parlimen Kemaman bagi pihak PKR Terengganu.

Apakah program ini, pada pemikiran Ahmad Said mampu mengubah persepsi rakyat Terengganu dan Malaysia amnya terhadap Pas?

Siapakah sasarannya? Adakah setiap program ini dilaksanakan, rakyat Terengganu hadir secara suka rela? Adakah yang hadir itu penyokong Pas, anak-anak muda, pengundi atas pagar atau sekadar yang dihimpunkan (itu pun dengan kerahan sama ada umpanan duit atau paksaan) ialah penyokong UMNO tegar?

Saya yakin yang akan hadir itu ialah penyokong UMNO yang tegar, simpatisan UMNO dan pengundi atas pagar sama sekali tidak akan hadir kerana nama program itu sendiri pun begitu kasar dan bersifat fitnah dan menyinggung sensiviti agama. Saya percaya mereka tidak akan hadir kerana mereka enggan bersekongkol dengan agenda yang seolah-olah mempersenda Islam itu sendiri.

Jika Ahmad Said sempat berfikir dan menilai, sagugialah beliau membatalkan program ini. Hal ini kerana bukan sahaja memyebabkan penyokong partinya sendiri yang akan protes dalam diam malah mengundang kebencian dalam kalangan rakyat jelata, yang akhirnya menyebabkan timbulnya situasi "kalah sebelum berjuang".

Ahmad Said perlu sedar sifat dan sikap orang Pas, selagi mereka diasak, tambahan dengan asakan yang tidak masuk akal atau berunsur fitnah, mendorong mereka untuk lebih kuat berusaha atau akan "all out" untuk menghapuskan legasi UMNO Terengganu. Dan ini sebenarnya tidak mustahil berdasarkan dasar-dasar ekonomi, sosial, dan politik Najib yang amat lemah, serta kurang peka Najib terhadap isu moral dan akhlak, apatah lagi soal menambahbaik perkembangan agama Islam yang tidak terserlah, unsur rasuah yang menonjol, program Ahmad Said ini sesungguhnya mempercepat kejatuhan Najib.

Perlu Ahmad Said sedari, Mahathir sendiri pun mengakui bahawa partinya, UMNO, kian lama kian tersisih daripada golongan cendekia dan profesional maka soal sinergi antara Pas dengan siasah dan Islam telah pun difahami dan diterima oleh rakyat terbanyak hatta oleh bukan Islam kerana dalam PAS sendiri bregitu banyak didokongi oleh tokoh-tokoh ilmuan agama dan profesional.

Kerana itu, rakyat akan bertanya, siapa kamu Ahmad Said jika nak dibandingkan TG Hj Hadi? Rakyat akan berkata, cerminlah dirimu dahulu, sebelum mengatakan orang lain sesat. Buktikan dahulu bahawa parti kamu bebas dari rasuah dan skandal moral.

Rakyat akan membaca isyarat bahawa memang benarlah kamu hanya takut dan resah terhadap Pas dan pengaruhnya di Terengganu, akan akhirnya kamu dan rakan-rakan kamu yang akan tersingkir dari singgahsana kuasa

1 ulasan:

  1. Aku teringat, Kisah Memali yang dipesongkan.
    Aku teringat isu sekolah agama melahirkan pengganas.
    Aku teringat satu masa dulu aku pergi ke sebuah sekolah tadika kemas di Semanggar Kota Tinggi. Muridnya termasuklah anak-anak orang asli. Bila ditanya anak orang asli ni tentang Islam mereka kata...."bapak tak bagi sebab Islam tu pengganas".
    Inilah hasilnya perjuangan pemimpin umno!

    BalasPadam