tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Rabu, 25 April 2012

RAKYAT TETAP KE DATARAN MERDEKA WALAU BADAI MELANDA



Badai mula melanda rakyat yang ingin ke himpunan Bersih 3.0. Antara tekanan yang mula dihadapi ialah dakwaan bahawa pengusaha bas pelancong telah dihalang dari menyewakan bas mereka kepada peserta himpunan anti Lynas dan Bersih 3.0 pada 28 April ini.

Ini mungkin antara usaha-usaha yang dijalankan oleh pihak tertentu untuk menggagalkan himpunan terbesar ini. Kalau semasa himpunan Bersih 2.0 tekanannya lebih teruk dengan ugutan, amaran dan gertakan kini pihak berkuasa mungkin merancang suatu tindakan yang lebih hebat tetapi secara senyap.

Sehari dua ini kita telah mendengar bahawa menteri mula mengeluarkan kenyataan bahawa lokasi himpunan tidak sesuai, DBKL menghalang himpunan tersebut dari diadakan di Dataran Merdeka dan macam-macam lagi  kenyataan yang menggelikan hati. Manakala Perbadana Stadium Malaysia pula menawarkan Stadium Bukit Jalil sebagai alternatif kepada Dataran Merdeka.

Namun tawaran itu ditolak oleh Jawatankuasa Bersih 3.0 kerana mereka tetap mahu mengadakan himpunan di Dataran Merdeka.

Kita belum mengetahui apakah tindakan-tindakan berikutnya yang diambil bagi menggagalkan hmpunan ini. Setidak-tidaknya pihak-pihak tertentu tidak mahu target 500,000 peserta himpunan itu dicapai .........namun rakyat akan tetap ke Dataran Merdeka pada Sabtu ini ............AYUH RAKYAT YANG PRIHATIN MARI KITA TUNTUT PILIHANRAYA BERSIH ............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan