tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Ahad, 22 April 2012

DBKL serang Mahasiswa 8 Pagi Tadi, 2 Aktivis Di Tahan Di IPD Dang Wangi



Gambar terbaru selepas serangan DBKL

Ini berita yang baru di terima.. DBKL telah merampas barang-barang keperluan dan 64 khemah mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka dirampas. Manakala 2  aktivis di tangkap di bawa ke IPD Dang Wangi. Ikuti berita selanjutnya yang di dedahkan oleh tukanglawan..

GEMPAR !!!!! POLIS DAN DBKL Rampas Khemah, Tangkap 2 Aktivis (Update 9 pagi) 
Mereka sedang terdesak, seperti apa yang "tukanglawan" sebutkan dalam artikel yang lepas, Kerajaan sangat takut dengan kebangkitan mahasiswa, baru sebentar tadi DBKL melakukan serbuan pada pagi ini. Sebanyak 64 buah khemah telah dirampas oelh pihak DBKL, selain itu bekaln makanan dan kelengkapan mereka juga telah dirampas.

2 orang Aktivis iaitu Fahmi Reza dan Oma telah ditangkap dan dibawa ke balai polis Dang Wangi, dapat berita orang ramai kini sedang berkumpul di Dang wangi.







Update 9 pagi...

Serangan oleh DBKL dikatakan dilakukan pada jam 8 pagi tadi, sebanyak 64 khemah dan lain-lain kelengkapan dirampas, 2 aktivis telah ditangkap dan dibawa ke dang wangi....

Mereka perlu pertolongan anda supaya berhimpun di IPD Dang wangi secepat mungkin.

Mereka juga perlukan khemah, cat pelaka, mounting board/kain putih, coloured tapes, duck tapes, masking tapes, canopy




Update 10 pagi

#occupydataran akan mengadakan sidang media khas pada jam 1130 pagi nanti., dalam laman twitternya mereka menyeru lebih ramai lagi aktivis dan mahasiswa berkumpul di dataran merdeka.

Pegawai polis yang menangkap Fahmi reza memakai pakaian biasa dan tidak memperkenalkan diri mereka ketika menangkap dan membawa Fahmi reza ke balai, apakah itu normal?, sepatutnya pada pandangan "tukanglawan" pihak polis perlu memperkenalkan diri mereka sebelum "mengambil" sesiapa pun.

Keadaan di dataran merdeka sekarang dipenuhi ramai penyokong, mereka datang membawa bantuan dan bekalan makanan. ~tukanglawan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan