tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Rabu, 17 Oktober 2012

Stupidsss... Idiotsss... Moronsss umnooooo.... hahahaha...!!!!


>> WEDNESDAY, OCTOBER 17, 2012


Petikan di bawah ni... tanpa ada rasa belas dan simpati gua rembat sepenuhnya dari blog sahabat iaitu Dango Mamamat, sebabnya gua kagum dengan kebahalolan makhlukyang Petah bercakap nih... dengan pemikiran zaman 50an dan daya usahanya untuk membantut serta membonsaikan pemikiran orang2 Melayu zaman Millenium. Jom layan kebodohan di bawah ni dulu....

Saya telah melawat ke istana ini (Istana Iskandariah, Kuala Kangsar). Saya sedih, kerana tidak dijaga dengan rapi. Seorang penjaga memberitahu saya, oleh kerana kontrektor baik pulih istana ini tidak menggunakan kayu - kayu jenis baik, dalam istana ini telah dinaiki anai - anai.

Khazanah - khazanah di dalamnya telah diangkut keluar. Ada yang dibawa ke Ipoh dan Kuala Lumpur, tetapi tidak tahu di mana tempatnya. Saya hairan, mengapa Kerajaan Negeri Perak tidak menaruh perhatian yang serius kepada istana bersejarah ini. Istana ini ada beberapa faktor yang baik untuk orang Melayu dan orang Islam:

1 - Pada zaman Sultan Iskandar, diadakan majlis baca Quran dan membaca Yasin.
(Dalam Masjid pun selalu diadakan baca Quran dan Yasin... so.. apa spesiaaaalnya... baca dalam Istana...???)

2 - Jin kerajaan (Jin Islam yang menjaga Sultan Perak, Sultan Iskandar dan Sultan Idris Shah mempunyai angkatan beribadat dalam istana ini. Kemudian setelah istana Iskandariah dibina, mereka pindah ke sana. Menurut Sheikh Abdullah Fahim dan Haji Khalid, tidak sebarang orang boleh tinggal di sana. Kalau salah orang, jin - jin itu mengganggu.
(a: Percaya kepada yang ghaib wajib, tapi jangan sampai berkawan dengan makhluk2 tuuu... takda faedahnya dan apatah lagi jika bergantung harap pada makhluk hina tu... kan bodoh namanya.
b: Jin Islam jaga Sultan Perak...??? apakah Sultan Perak tak yakin dengan perlindungan Allah sehingga mengharapkan bantuan makhluk untuk menjaga mereka... 2 kali bangang...!!!!
c: Offcourse... laaa... takda orang lain boleh tinggal kat situ pasal yang ada sekarang nih bukan Sultan original... Jin mana kenal anak angkat siam wooiii... hahahaha...)

3 - Istana ini ada unsur sejarah dan budaya Melayu lama.
(Yang ni no komen... pasal ada nostalgianya... hehehehe... lantak pi kat hangpa laaa...)

4 - Bumbungnya ada lima, sebagai menandakan rukun Islam lima perkara.
(Pasal dok ingat rukun Islam jer... Rukun Iman tak ingat...??? Sebab tuuu... berkawan dengan Jin.. kena tanya Mufti Perak bab Iman nih... pasal dia pun subahat sama buat upacara shakehand dengan Jin... muakakakaka...)

5 - Kata Allahyarham Haji Mat Saman Kati (guru agama Islam kepada Sultan Idris Shah: Kalau istana ini tak dijaga dengan baik, kalau ia runtuh, akan ada alamat tidak baik kepada kerajaan Negeri Perak.
(Payah... payah... wa cakap lu... apabila mengaitkan nama2 besar dalam bidang agama nih dengan perkara2 bahalol nih.... tapi kalau runtuh sekalipun istana tuuuu... bina semula laaaa... apa mau susah...)

Mat Saman Kati nih... lu memandai2 jer... buat citer istana runtuh bro...
tak baeekkkk... woooo... hahahaha....!!!!
Wooiiii... mangkuk berayun, lu punya cerita boleh jual dalam utusan melayu tahun 70an..., sekarang nih ramai golongan saluran 1 yang taksub dengan tahyol biol macam nih dah padam beb... dah innalillah... dan tak tau la apa nasib diorang kat bawah sana kerana taksub berkawan dengan Jan.. Jin... Jun.... hahahaha....

Wahai melayu2 moden sekalian.... lu orang masih nak percaya dan masih nak berkawan dengan Jin...???? Itulah Adat Budaya melayu yang paling bangang dan tidak berpegang kepada Al-Quran dan Sunnah... dan itulah khurafat bawaan puak2 umno dari dulu, kini dan selamanya....!!!!

Selagi parti umno tak dihapuskan... selagi itulah adanya melayu2 bangang seperti ini... tapi mengaku Islam beb... pong.. pang.. pong.. pang mengaku Ahlul Sunnah Wal Jamaah lagi wa cakap luuuuu.... hahahaha... stupidsss... idiotssss... Malayssss umnooooo.... hahahaha...!!!!

Nota: Kata nak ikut Nabi SAW... tapi tak ikut pun contohnya... kelentong jelah Mufti-Mufta dan Ketua Agama Islam yang sokong Kerajaan Jin nih... hahahaha...!!!!

3 ulasan:

  1. Ini laa puak2 UMNO suka terima dari tok guru depa British Freemason dulu....yg baik2 depa x ikut!!! Yg btentang dng syariat tu laa yg depa suka sangat ikut. Mampussssss!!! Bila ada yg nak pbetul, depa kata mereka tu sesat. Ni lah padah bila dah karat.....Jangan laa sokong lagi puak2 UMNO ni!!! Biaq depa reput dan talkin kan di PRU13 nanti!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke ni Kinghunter? Tak boleh recycle ke?.

      Padam
    2. Karat abis dah. Kedai besi buruk dah xnak dah. Mana boleh recycle lagi. Biaq laroi laa!!!

      Padam