tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Ahad, 21 Oktober 2012

Bukti Umno dan MCA tolak agama ....






Selepas Presiden MCA, Chuah Soi Lek memperlekehkan perlaksanaan Hukum Hudud, kini Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong pula menyerang PAS.
Katanya , PAS cuba mengembalikan negara ini ke zaman gelap dengan melaksanakan negara teokratik, satu sistem politik feudal.
Wee berkata bahawa negara-negara Eropah telah menghabiskan beribu-ribu tahun untuk memisahkan politik dari agama.
"Hanya selepas pemisahan politik dan agama, dapat menyaksikan kelahiran Renaissance dan akhirnya Revolusi Perindustrian" katanya.

Wee memberitahu kira-kira 600 perwakilan bahawa ia akan jadi bahan ejekan jika PAS berusaha untuk memperkenalkan semula sistem yang telah ditinggalkan oleh dunia.
"Kita mesti ingat bahawa demokrasi dan hak asasi manusia yang kita ada hari ini adalah hasil daripada pemisahan politik dan agama.
"Kita tidak harus membenarkan PAS memundurkan kita semula ke belakang.Ideologi ini mesti ditolak oleh rakyat negara ini, "katanya.

Beliau juga membidas di ketidakselarasan DAP mengenai isu hudud, mengatakan bahawa pengerusi parti itu, Karpal Singah dan penasihatnya, Lim Kit Siang pernah membuat pendirian yang kuat terhadap undang-undang hudud, tetapi tidak kepimpinan semasa.
"Generasi baru kepimpinan dalam DAP telah mengubah pendirian mereka dengan mengatakan bahawa tidak perlu untuk takut kepada sebuah negara Islam selagi anda tidak mencuri atau merompak," katanya di sini



Tiada ulasan:

Catat Ulasan