tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Jumaat, 21 September 2012

hati-hati dgn perisik dalam parti

Kekalutan yang berlaku kebelakangan ini di kalangan Pakatan rakyat khususnya di dalam PAS sendiri tidak lari dari peranan perisik perisik yang berada di dalam parti itu sendiri. Mungkin jika di sebutkan di sini siapakah perisik perisik polis yang boleh di syaki di dalam Pas sudah tentu ianya akan menjadi satu perdebatan yang tidak ada nohtahnya kerana orang Pas tak mungkin dapat di terima jika yang di syaki itu bertitlrkan USTAZ.

Teorinya :

Sekiranya ajen tersebut kita andaikan seorang bekas tahanan ISA.

Setiap tahanan ISA akan di tawarkan beberapa pilihan jika mereka mahu segera di bebaskan selain ugutan. Antara tawaran itu ialah :

1. Mengaku atas segala tuduhan yang di lemparkan kepadanya.

2. Mengaku dan menyesal di atas penglibatan di dalam parti pembangkang.

3. Memilih mana mana parti kompenan BN sebagai wadah perjuangan jika di bebaskan.

4. Membuat tuduhan segala kerja yang bertentangan dengan undang2 adalah arahan dari parti atau pun pimpinan parti.

5. Bersetuju untuk menjadi mata dan telinga serta agen propaganda polis di dalam parti, organisasi dan masyarakat.

Kita ambil perkara yang ke 5.

Bagi tahanan yang sudah tidak tertahan lagi dengan segala deraan mental dan memilih untuk menjadi ajen kepada pihak polis ianya akan terbahagi kepada 2 kerja iaitu ;

1. Menjadi seorang yang mengeluarkan maklumat dan rahsia parti.
2. Menjadi seorang yang membuat propaganda untuk memecah belahkan parti.

Bagaimana bekas tahanan ISA ini melolos diri di dalam parti pembangkang terutamanya PAS?

1. Tahanan ini akan memuncak namanya bila beliau di tahan dalam ISA lebih2 lagi beliau adalah seorang bekas aktivis parti sebelum dia di tahan dan mendapat liputan media seperti harakah.

2. Apabila di bebaskan beliau akan di sambut sebagai seorang wira yang berjaya mengharungi dugaan di dalam tahanan dan mula berjinak dengan ahli2 Pas di tempat beliau di arahkan untuk menyusup masuk ke dalam jawatankuasa parti

3. Selepas tamat tempoh edah tahanan di rumah beliau akan terus menjadi seorang ahli yang aktif di dalam parti sambil menjadi tenaga pengajar di markas2 pas untuk menarik sokongan ahli bila ada mesyuarat agung parti.

4. Ahli pas yang sudah sinonim dengan kekaguman mereka dengan title ustaz tidak teragak agak untuk mencalonkan Ajen propaganda ini sebagai seorang yang penting di dalam organisasi di peringkat kawasan. Selalunya ini akan terus ke kepuncak iaitu jawatan Yang Di Pertua Pas kawasan.

5. Ajen propaganda ini akan sentiasa mendapat nasihat dan panduan daripada pihak polis di dalam semua urusan perancangan parti.

6. Perkara yang pertama yang Ajen propaganda ini akan lakukan setelah menjadi pemimpin tertinggi PAS di peringkat kawasan ialah

a. mencantas semua aktivis parti yang lebih pandai daripadanya atau yang dia rasa tidak boleh mengikut kehendaknya.

b. Melantik ajk kawasan mengikut kehendak hatinya di kalangan orang2 yang bodoh dan angguk2 tapi tidak boleh geleng2.

c. Memonopoli pentadbiran kawasan, pemuda dan muslimat dengan meletakan keluarganya sebagai ketua dan ajk

d. Menawarkan dirinya sebagai orang2 penting dalam organisasi di bawah Pas seperti Pemuda, muslimat dan Unit amal seperti menjadi Naqib dan sebagainya.

e. Ajen propaganda ini akan terus menjadikan dirinya sebagai seorang yang mempunyai kuasa veto dalam membuat keputusan dalam segala segala hal.

f. Seterusnya melobi dirinya dan orang bawahannya untuk terus melolos diri di dalam jawatankuasa perhubungan negeri dan akhirnya ke pusat.

7. Kejayaan Ajen propaganda ini dalam mendapat tempat di dalam organisasi parti akan terus di pecah2kan kerjanya kepada beberapa tindakan seperi membuat propaganda di dalam parti. Antaranya ialah :

a. Memecah belah perpaduan PAS di peringkat cawangan dengan mewujudkan klip2 tertentu iaitu pro beliau dan sebaliknya.

b. Menghasut ajk kawasan dan cawangan serta dewan2 untuk membenci pakatan rakyat iaitu DAP dan PKR serta Dato’ Seri Anwar.

c. Menimbulkan isu perkaumanan yang sempit.

d. Melarang ahli PAS membantu parti2 lain di dalam
Rakyat.

e. Melaga lagakan ahli Pas dengan ahli PKR dengan mencipta berbagai isu di dalam usrah dan mesyuarat.

f. Meminta berbagai jawatan di dalam pentadbiran kerajaan negeri seperti JKKK dan ahli majlis di berikan kepada Pas terutamanya kroninya.

g. Merancang segala konspirasi senyap untuk terus membuat rakyat membenci Pas dan Pakatan Rakyat.

8. Hasilnya ialah

a. Berlakulah perpecahan di dalam Pas. PKR dan DAP menjadi musuh dengan alasan Pas tidak mendapat tempat di dalam pentadbiran kerajaan negeri.

b. Boikot Pemuda Pas Pulau Pinang dan beberapa kawasan2 dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh.

c. Keluarlah kenyataan senada dengan UMNO dari perwakilan pemuda di dalam muktamar bahawa dato’ Seri Anwar adalah ajen USA.

d. Suara ahli tidak sampai lagi di telinga Pimpinan tertinggi kerana si perisik durjana ini akan menapis segala keluhan daripada ahli dari sampai keatas.

e. Segala keputusan dan maklumat parti sentiasa bocor.

Dengan itu berhati hatilah dengan manusia yang kamu sangka seorang yang hebat berjuang dan petah ayat qurannya. Mereka ini berada di sekeliling anda.

Mereka ini mungkin pemimpin anda. Jangan mudah kagum dengan orang yang keluar dari ISA kerana ada antara bekas tahanan ISA ini telah mementerai satu perjanjian dengan pihak polis. Berhati hatilah dengan mereka yang meminta jawatan.

Terpulanglah kepada penilaian pembaca sekalian di atas tulisan ini. InsayaAllah segalanya akan terbongkar. Hanya masa yang akan menentukan bila ianya akan berlaku.

Apa yang ditakutkan oleh si perisik durjana ini ialah jika kerajaan yang ada sekarang berubah kerana apabila semua pentadbiran keselamatan Negara bertukar tangan segala rahsianya akan bocor.

Perisik ini tidak mungkin akan dapat berlindung lagi bila segala fail pihak keselamatan akan di buka semula oleh Menteri Dalam negeri yang baru. Ketika itu rakyat akan tahu siapakah dalang di atas segala yang terjadi pada hari ini.

Oleh kerana itu perisik ini akan sentiasa memastikan BN akan terus berkuasa agar rahsianya akan terus tersimpan, tetapi di mungkin lupa di sebelahnya juga punya perisik yang tidak pernah tidur.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan