tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Sabtu, 1 September 2012

Awan Tsunami di Langit Johor (Seram!)

Penduduk tempatan di Segamat Johor menjadi gempar apabila sebuah awan yang berbentuk tsunami muncul di kaki langit pekan itu. Apakah sebenarnya yang berlaku?

elayukini.net – Awan Tsunami di Johor (Seram!) | Sebuah awan besar yang persis seperti tsunami telah dirakam di Segamat, Johor pada Disember tahun lalu. Kemunculan awantsunami itu telah menggemparkan penduduk setempat dan masing-masing telah memberhentikan kenderaan untuk melihat fenomena kejadian pelik tersebut. Foto yang dirakam menunjukkan seperti sebuah tsunami gergasi sedang bersedia untuk menenggelamkan bandar Segamat. Nauzubillah. Gambar awan tsunami yang seram yang berlaku di Johor itu ada di bawah.
Tidak dapat tidak digambarkan dengan kata-kata jika awan tersebut merupakan tsunami yang sebenar. Sangat menakutkan. Agaknya beginilah keadaan di Hari Kiamat kelak. Ibu yang mengandung pun tergugur kandungannya tanpa disedari dan lari lintang pukang. Mana taknya, gunung ganang ketika itu tercabut, dan manusia berterbangan seperti serangga. Nauzubillah. Insaflah diri.

2 ulasan:

  1. Jika benar berlaku tsunami hari tu bukan Segamat je tenggelam, boleh jadi karam Malaysia ni.
    Memang kita takut jika berlaku musibah seperti ini namun kita kenalah ingat, jika kita takut selain Allah memanglah lari tapi jika kita takutkan Allah hendaklah kita menghampiriNya.
    Di negara kita ni kalau tenggelam semua sekali pun bagus juga sebab dah terlalu 'kotor'.Biarlah sesekali Dia cuci amacam?
    Teringat lagi aku kisah nabi Musa dan Firaun yang tenggelam tu, pengajaran tu...
    Aku tahu, kat negara kita pun ada Firaun juga, dia kata "mustahil ada manusia yang sempurna seperti nabi Muhammad".....
    Kau orang tak ingat?.. aku ingat...dan ingatkan

    BalasPadam
  2. Eheheh....firaun tu ngaku dia setan baru2 ni. Gitu laa manusia yg jadi pengikut almasih dajjal. pru13 ni kita tumbangkan bn-umnoq tu!!!. Lpas tu tangkap laa firaun tu dan simpan dia dlm piramid. Terang2 dah dia ngaku dia setan....itu pun ahli2 umnoq cayang kat dia!!! apala penyakit depa ni??? kesian3x.!!!

    BalasPadam