tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Selasa, 19 Jun 2012

Tahniah atas pencapaian malaysia sebenarnyer?




Angka ini yang di Rekodkan sahaja, jika 152,182 anak di lahirkan, maka sejumlah 304,364 orang terlibat dalam gejala sosial ini, ini tak termasuk yang buang bayi, dan seks bebas tanpa pengetahuan, baru-baru ini admin berbual dengan seorang sahabat yang menjadi guru di sebuah sekolah, isu seumpama ini sudah menjadi trend sehinggakan ada segelintir ibu bapa beragama Islam sendiri melarang jika ada guru-guru menasihat dan memberi amaran. Kenapa perkara ini berlaku selepas 54 tahun kita merdeka? Ini kes tahun 2008 - 2010 hanya dua tahun bagaiamana pula tahun 2010-2012 dan tahun-tahun seterusnya? Apa puncanya? Bagaimana cara untuk kita mengatasi?


ps/..Inilah akibat kalau tak ikut hukum ajaran islam sebenarnya..jabatan agama guna enekmen adat resam keluarga dan negeri...nak kawen kos pun tinggi..banyak sangat syarat syarat kena ikut..borang pun kena beli.. miskin sangat ke negara kita ni..!!!itu baru anak luar nikah..belum lagi perempuan yang hamil di nikahkan untuk menutup malu kononya..kah..kah..kah..masalahnya sah ke nikah perempuan yang sedang hamil tu..kalau ikut hukum islam tak sah...kalau ikut hukum bn sekarang sendiri mau ingatlah..kah..kah..kah..
selepas pernikahan tu plak bagi tido sebilik lagi...emak bapak sekali tanggung zina anak tu..selepas anak tu bersalin..tak plak dinikahkan semula...dengan alasan dah nikah masa perempuan tu hamil...kah..kah..kah..
tanggunglah dosa zina dan anak haram sampai dia mati..kah..kah..kah..tahniah kepada mufti mufti agama
negari masing masing..

1 ulasan:

  1. Ni x masuk yg nikah perut dah kembong kan?. Hasil tu anak luar nikah juga kan?. Nikah tu x sah kan? hasil2 dr nikah tu pun anak luar nikah kan?.

    BalasPadam