tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Selasa, 7 Ogos 2012

Setiap perbuatan baik (makruf) adalah sedekah




Saya teringat sewaktu saya berbuka puasa datang seekor kucing, kucing itu mengandung , semasa makan di restoran tersebut saya tengok ramai orang halau kucing tu sebab menganggu mereka berbuka, tetapi entah macam mana dengan izin Allah kucing itu datang kepada saya dengan rendah hati saya bagi kucing itu makan, dalam hati saya kenapa semua orang halau kucing yang lapar dan mengandung itu,dan saya a
gak pelik macam mana kucing itu datang pada saya walaupun kedudukan saya jauh dari pelanggan lain, dalam hati saya mungkin Allah ingin menguji diriku,Dia Allah maha mengetahui hati saya yang belas kasihan pada binatang.Teringat sabda Nabi s.a.w Berbuat Baik Itu Sedekah,
Dari Abu Syaibah r.a dari nabi s.a.w, sabdanya:”Setiap perbuatan baik (makruf) adalah sedekah.”(Riwayat Muslim)
 -HAMA ALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan