tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Khamis, 30 Ogos 2012

Kejam! Video Samun Motosikal Di Stesen Minyak


Satu rompakan motosikal dan samun yang amat dasyat berlaku pada bulan ramdhan tahun ini.Kejadian yang berlaku di Stesen Minyak Henti Rehat Butterworth iaitu Kulim Expressway pada 10 Ogos 2012.
Kejadian ini berlaku lebih kurang 10 minit tetapi orang ramai hanya mampu melihat sahaja tanpa ada belas kasihan untuk membantu mangsa rompakan. Adakah manusia  hari ini lebih takutkan manusia sedangkan ia menjadi saksi dan bukti di akhirat kelak.
 Semoga dengan tontonan video ini dapat memberi peringatan dan pengajaran kepada kita semua supaya berhati-hati ketika  berada di mana sahaja terutama kepada perempuan yang menaiki kenderaan. Dunia pada hari ini tidak lagi mengenal erti kasihan belas terhadap sesama manusia
Orang Ramai dinasihatkan supaya melaporkan segala kejadian jenayah kepada pihak yang bertanggungjawab dan bukan hanya melihat perkara itu berlaku begitu sahaja.Bayangkanlah jika ia turut berlaku kepada kita dan keluarga kita.
SUmber Video ini diperoleh dari salah seorang dari team KOSUKE, untuk tujuan analisa (video forensic). Sekiranya anda mempunyai masalah/rakaman kejadian jenayah dan ingin dapatkan khidmat bantuan sebaran/analisa, boleh hubungi KOSUKE di bantuan[at]kosuke.org atau like pages facebook kami di http://www.kosuke.org (www.facebook.com/teamkosuke) — KOSUKE adalah sebuah NGO beroperasi di Pulau Pinang ]
Sila like dan share info ini sebagai pengajaran kepada orang ramai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan