tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Isnin, 9 April 2012

Jasa BR1M...????

 

>> Monday, April 09, 2012


(Ini adalah scheduled entry.... kalau blogger.com tak kena sawan cyber, entry ini akan keluar (publish) kalau tidak akan jadi draft jelah... selamat membaca)

Assalamualaikum dan salam sejahtera, 

Berita yang dipetik dari sumber BHarian 06/04/2012 ini.


BENAR-BENAR menghairankan. Malam sebelumnya, pertemuan dua beranak ini mendapat liputan menerusi berita perdana. Jika ada yang tidak berkesempatan membacanya, klik jer kat link di atas tu.


KHADIJAH AWANG (kiri) terharu apabila ditemukan semula anak keduanya, Norhidalyah Awang, yang telah terpisah 21 tahun lalu di Kampung Kuala Mai, Kulau Krau.


*** Tamat petikan dan jom jengah persoalan yang timbul pula ***

Apa yang hendak diketengahkan di sini, bukanlah hendak mempromosikan PM dengan program BR1M, tetapi terdapat KEMUSYKILAN yang wajar dijawab oleh pihak yang berkenaan :

1. Bagaimana seorang makcik boleh mendapat idea menggunakan nama anaknya?
2. Bagaimanakah pihak yang berkenaan boleh meluluskan permohonan makcik ini, sedangkan maklumat yang diberikan adalah palsu?
3. Semasa mengambil BR1M, bukankah makcik itu perlu beri kad pengenalan dan ini akan disemak semula dengan senarai yang lulus, maknanya kad pengenalan yang dipegang makcik mesti sama dengan maklumat yang tertera dalam senarai yang lulus.
4. Adakah makcik tersebut menggunakan kad pengenalan anaknya? Bukankah ini satu kesalahan di sisi undang-undang kerana menggunakan kad pengenalan milik individu lain?
5. Apa saja jenis penyamaran, tidak kiralah menyamar sebagai anak atau emak atau sebagainya adalah satu kesalahan.
6. Pasti ada sesuatu yang tidak kena dengan pemberian BR1M ini. Seseorang individu boleh menyamar sebagai individu lain untuk melayakkan diri mendapat BR1M. Permohonan dan kelulusannya mungkin 'dilonggarkan' jika ada 'cable'?
7. Perkara paling utama yang hendak diketengahkan ialah, takdir Allah yang menemukan dua beranak ini, BUKAN Perdana Menteri melalui BR1M yang menemukan mereka. BR1M cuma 'asbab' akan takdir yang telah diatur oleh Allah Taala. Jika kehendak Allah mereka bertemu semula, mereka tetap juga akan bertemu, bukan disebabkan BR1M. Betulkan persepsi salah ini!

Apa-apapun, satu dunia tahu, MALAYSIA BOLEH! Dan BOLEHnya Malaysia cuba perhatikan betul2 apakah benda yang bersinar di leher Najib Razak...???


a mungkin juga meminat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan