tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Khamis, 5 April 2012

Aset NFC dibekukan hanyalah cerita bohong Najib?

 

Kongsi3

SEBELUM ini kita difahamkan bahawa aset NFC (sebut National Family Corruption) telah dibekukan bagi meneruskan siasatan terhadap penyelewengan dana rakyat RM250 Juta oleh keluarga Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil.

Hal ini disahkan sendiri oleh Najib Razak seperti yang dilaporkan di Utusan Online pada 14 Januari lalu. Rujuk screenshot yang dipetik dari Utusan Online di bawah.



Bagaimanapun KEADILAN hari ini mendakwa pemilik National Feedlot Corporation (NFC) kini dalam proses menjual tiga hartanah, yang didakwa mereka dibeli menggunakan pinjaman mudah kerajaan bernilai RM250 juta.

Pengarah Strategi KEADILAN Rafizi Ramli mendakwa, Pengerusi Eksekutif NFC Datuk Mohamad Salleh Ismail dan Pengarah Eksekutif Wan Shahinur Izran Salleh dalam proses memuktamadkan penjualan hartanah itu dengan nilai RM3 juta kepada Insun Development Sdn Bhd.

"Saya boleh mendedahkan bahawa ruang masa yang mengalihkan pandangan rakyat daripada skandal NFC kepada isu peletakan jawatan Datuk Seri Shahrizat Jalil telah digunakan untuk mengatur urusniaga yang melupuskan harta-harta yang sepatutnya dibekukan," kata Rafizi.

Dengan usaha itu, dakwa Rafizi lagi, menunjukkan syarikat itu sedang melupuskan asetnya.

Justeru beliau menegaskan bahawa semua transaksi melibatkan aset dan kepentingan pemilik NFC perlu dibekukan kerana kemungkinan besar ia diperoleh menggunakan dana awam.

Shahrizat, isteri kepada Salleh, akan berundur daripada jawatannnya selepas penggal lantikan sebagai senator tamat tiga hari lagi (8 April) setelah terpalit sama dengan projek kontroversi itu [Malaysiakini]

ReJaM© "Satu Malaysia kena kencing dengan Najib?


source: http://milosuam.blogspot.com/2012/04/aset-nfc-dibekukan-hanyalah-cerita.html#ixzz1r9rJwRUF

Tiada ulasan:

Catat Ulasan