tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Sabtu, 12 Mei 2012

Ada komunis baik ooo

 

11 Mei 2012, 22:41:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Komunis 'jahat' zaman Hanif Omar dah tak der. Kalau ada pun..... dah mati kutu. Sekiranya, komunis masih ada di Malaysia seperti yang didakwa oleh Hanif Omar, jangan risau... mereka komunis baik.

Mereka bersama rakyat terbanyak.... berjuang untuk memerdekakan negara daripada perompak dan penyamun. Mereka nak mengulingkan kerajaan yang diterajui oleh perompak dan penyamun. Mereka tak mahu guna senjata, keganasan mau pun kekerasan. Mereka nak guna cara demokratik iaitu melalui peti undi.

Sebab tu, mereka bersama-sam kita dan BERSIH. Mereka berjuang untuk pilihan raya yang bebas, adil, bersih, dan telus. Bukan ke mereka itu komunis baik???

Ha ah.... baik. Gua pun setuju dengan apa yang Hishamuddin katakan. Hello.... bukan anak Hussien Onn ya. Anak Pak Rais. Hishamuddin Rais. Cer baca apa dia kata....

"Kalau kata ramai yang datang masa BERSIH ialah 'komunis'. Ok lah itu.

"Sebab mereka 'komunis' yang baik. Sebab mereka tentang penipuan yang dibuat oleh SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya)," 

Nak tau citer sepenuhnya, baca kat sini.

So... tak kira ler komunis ke atau siapa juga.... kalau mereka sehaluan dengan perjuangan kita iaitu menentang penipuan jahat SPR, kita terima dengan tangan terbuka. Apa bekas KPN tua tu nak kata, mampuih pi dia ler!!

Haiyooo!!! Bodohnya!!

11 Mei 2012, 20:53:42 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Nama bukan main gah... PERKASA, tapi mentaliti..... ???

PERKASA  yang mengadakan pengkebumian simbolik, kononnya bagi kematian Lim Guan Eng merupakan satu tindakan bangang oleh NGO bangang. [sini]

Bangang tahap gaban, wa cakap lu...  Bikin malu keturunan Melayu jer. Pada hal Guan Eng, tak berkudis pun dengan tindakan bodoh mereka. Macam dajjal, asyik nak mengocah orang jer... 

Tindakan bangang mereka tu, sebaliknya menunjukkan betapa lownya mentaliti puak-puak bangang tu. Imej Guan Eng tak hapa-hapa tapi PERKASA pulak yang dicela.

Guan Eng tetap dihormati dan disegani, sebab dalam tempoh hampir 4 lebih dia terajui Pulau Pinang... rekodnya superb!! Dia telah set-kan satu track rekod yang amat terpuji. Pentadbirannya yang berlandaskan CAT, bukan cakap tak serupa bikin tapi... he walks what he talks. Lantas, pentadbiran Pakatan Rakyat yang diterajuinya mendapat sanjungan dan pengiktirafan dari dalam dan luar. Pulau Pinang semakin makmur.

Walau pun, demo demi demo.... silih berganti diadakan oleh UMNO dan PERKASA serta NGO penjilat yang lain tetapi Guan Eng tak tergugat pun. Yang semakin tergugat ialah UMNO dan NGO-NGO balaci mereka. Itu sebab mereka meroyan sakan hingga ke tahap sanggup bertindak bodoh, mengolok-olokkan kematian Guan Eng.

Apa yang cuba mereka buktikan?? Sapa sebenarnya yang mati?? 

Hahahaha.... Guan is still alive and kicking. Pakatan Rakyat Pulau Pinang pulak, semakin kukuh dan teguh. Kalau ditinjau-tinjau, yang sedang nak putus nyawa di Pulau Pinang ialah UMNO!! 

InsyaAllah, UMNO akan menjadi sejarah di Penang!!

PAS Boleh!!

11 Mei 2012, 9:32:33 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

No tol!! No cukai!!
Free wa cakap lu!! 
Hidup kerajaan PAS Kelantan!!

Weinnak!!

10 Mei 2012, 12:00:07 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
 Sumber Gambar: Sinar Harian

Pasal mengabiskan duit rakyat Najib memang handal. Itu expertise dia. Boleh bangkrap duit kita dikerjakannya.

Itu sebab kita kata, Najib ni tak pandai memerintah dan mentadbir kewangan negara. Kalau Suhakam dah tersedia ada, mengapa perlu membazir duit menubuhkan pulak Panel Khas untuk menyiasat dakwaan insiden keganasan polis ketika menangani perhimpunan BERSIH pada 28 April lalu??

Suhakam tu bukan ke kerajaan juga yang tubuhkan?? Ngape tak mengoptimumkan peranannya?? Apa ke jadahnya tubuh panel yang ntah hape-hape. Tak ke mengabis duit rakyat namanya tu??

Tak reti nak berjimat langsung!! Membazir jer taunya. Kempis kita komer!! Kalau duit mak pak dia, mampuih pi ler. Ini.... duit kita. Duit kita yob!!

Pulak tu.... Dia lantik pulak  polis haprak yang dah pencen untuk mengetuainya. Tak ke gila babi namanyer tu?? Camne rakyat nak terima?? Hanif Omar tu tak der integriti, sebab dia penjilat tegar kerajaan UMNO. Mana mungkin dia akan bersikap adil??

Teringat kata Dr Lee Boon Chye dalam sau ceramah. Dia kata... Najib ni memang gemor menubuhkan pelbagai Jawantankuasa Khas/Task Force untuk siasat itu dan ini, tapi, last-last.... hasil laporan J/K khas, yeilek!! 

Samada tenggelam macam tu atau cadangannya pulak dibakulsampahkannya jer. Semuanya, ditubuhkan hanya untuk menyedapkan hati rakyat jer ketika sesuatu insiden itu sedang hot di pasaran. Bila dah sejuk, dia buat dono. Itu namanya Panel atau J/K hangat-hangat taik ayam!!

Sebab tu, hanya orang bodoh jer  yang akan terima panel tersebut. Hanya yang bangang jer yang akan percaya  pada tindak-tanduk Najib. Mereka yang bijak, pasti akan tolak. Ya... tolak jer panel tu dengan Najib-Najib sekali!!

Dan sebab tu juga.... PAS dan Pakatan Rakyat selaku parti yang mewakili rakyat yang cerdik serta bijak.... menolak penubuhan panel khas ini.. [sini]

Woit!! Jangan nak perdaya kitorang ler!!

Uumaakk!! Ngeri aku!!

10 Mei 2012, 8:57:29 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
Komer baca status Seligi Alpha ini, pasti komer akan ngeri,kecut perut. Kalau UMNO/BN terus memerintah Malaysia... mampoih kita!! Lingkup negara!! 


Ketika ini hutang negara berada pada paras RM456.1 bilion di mana bersamaan 53.5 – 54 peratus daripada Kadar Dalam Negara Kasar daripada had yang telah ditetapkan Kementerian kewangan (MOF) setakat ini iaitu pada paras 55%. Walaubagaimanapun jawatan balas Timbalan Menteri Kewangan (Datuk Seri Awang Adek) di Dewan Rakyat menasihatkan rakyat Malaysia tidak perlu risau.

Tahap hutang negara yang tinggi untuk tempoh yang berterusan, sebenarnya boleh memberikan kesan ekonomi dan kewangan negara dalam tempoh jangka panjang. Keadaan ini akan bertambah buruk jika wang yang telah dipinjam dibazirkan untuk tujuan projek-projek mega yang sebenarnya tidak perlu pada masa sekarang, tetapi diperuntukkan semata-mata untuk “mengenyangkan” suku-sakat dan kroni.

Tetapi dalam pada masa yang sama, tiada satu iltizam yang benar-benar menunjukkan keyakinan kepada semua yang Malaysia sedang berusaha mengatasi kadar hutang negara yang tinggi ketika ini.

Akhirnya, kita akan terus melihat kadar hutang negara terus bertambah daripada tahun ke tahun selama 15 tahun lamanya

Jika kerajaan tidak melakukan pelan pengurangan fiskal yang mampu memberikan keyakinan kepada semua, implikasi yang jarang-jarang kita diajar dan dididik di kaca televisyen & di akhbar arus perdana, di mana Malaysia bakal menghadapi risiko penurunan gred penarafan kredit.

Terkini semakan kami kepada laporan berita daripada Channel News Asia bertajuk (Malaysia faces credits rating cut) yang dimuatkan di ruangan perniagaan menunjukkan telah terdapat beberapa syarikat-syarikat RATINGS AGENSI ANTARABANGSA yang telah memberikan “peringatan dan amaran awal kepada Malaysia”. Antaranya ialah seperti:

Standards & Poors
Moody’s Investors Service

Kedua-dua agensi ini telahpun memberikan amaran kepada kerajaan Malaysia bahawa “RATINGS” bagi BON-BON TERBITAN KERAJAAN PUSAT di arena antarabangsa besar kemungkinan akan diturunkan daripada :

“Rating ( A- ) diturunkan kepada ( BBB )”
Ini semuanya berpunca daripada HUTANG NEGARA yang terkini sudah mula mencecah kepada paras 54% daripada KDNK (Keluaran Dalam Negara Kasar). Tetapi, persoalannya apa implikasinya kepada Malaysia jika rating tersebut diturunkan?

Sekiranya ia terus berlaku tanpa perubahan yang radikal daripada sekarang, antara implikasinya ialah :

Nilai matawang ringgit di pasaran antarabangsa akan mula jatuh dan jumlah hutang luar negara merujuk kepada ekonomi Malaysia secara keseluruhan akan menjadi lebih sukar untuk dibayar. Ini kerana kadar pertukaran wang asing menjadi lebih tinggi dan sektor import akan mengalami kerugian yang teruk.

Apabila nilai matawang ringgit mula jatuh dan kita boleh mengalami kegawatan ekonomi yang serius disebabkan kekurangan “KECAIRAN” dalam SISTEM KEWANGAN di Bank-Bank tempatan, sehingga boleh menyebabkan kadar faedah pinjaman di Bank-bank tempatan melonjak tinggi. Kesannya akan berbalik kepada rakyat Malaysia juga.

Akhirnya, ia akan turut mengakibatkan banyak sektor-sektor lain mengalami kemelesetan kerana IMPORT UTAMA dari negara-negara maju oleh kebanyakan negara membangun seperti Malaysia yang menggunapakai TEKNOLOG TINGGI yang digunakan di sektor-sektor pembuatan seperti perkilangan dan lain-lain.

Sebenarnya kenaikan tahap hutang negara boleh membawa kesan kepada dasar keseimbangan antara pengurusan hutang, dasar fiskal dan dasar monetari. Dengan hutang dalam negeri yang membentuk 96% daripada jumlah hutang negara ketika ini, kerajaan lebih mengutamakan pinjaman dalam negeri yang mempunyai kecairan tinggi, kos pinjaman serta dapat meminumkan risiko pertukaran matawang asing (forex risk).

Hutang Kerajaan Persekutuan yang terkini adalahsebanyak RM456.1 bilion atau 53.5 % nisbahKeluaraan Dalam Negera Kasar (KDNK).

Hutang dalam negeri yang berjumlah RM438.0 bilion atau 96.0 % daripada jumlah keseluruhan hutang, manakala baki RM18.1 bilion atau 4.0% merupakan hutang luar negeri.

Tetapi….ada tetapinya, angka-angka di atas belum termausk lagi apa dinamakan sebagai perbelanjaan di luar peruntukan Belanjawaan atau ‘off-balance sheet spending’. Ini kerana kerajaan Malaysia ketika ini banyak menerbitkan Bil Perbendaharaan, Terbitan Pelaburan on simpanan), sekuriti Kerajaan. Pinjaman inilah yang dimaksudkan dengan pinjaman yang tidak termasuk (pinjaman luar jangka) dalam hutang RM456.1 bilion tetapi tetap dianggap sebagai hutang kerajaan Pusat.

“Hutang kerajaan pusat adalah hutang yang terpaksa ditanggung bersama oleh orang awam seperti anda semua”

Seandainya gagal dibayar oleh badan-badan berkanun dan GLCs yang dijamin kerajaan Pusat, maka kesemua ini akan menjadi hutang kerajaan Pusat. Dengan kata lain hutang kerajaan Pusat akan melambung tinggi daripada kadar hutang negara yang ada ketika ini. Contohnya :

Melepaskan tokoh korporat Tan Sri Tajuddin Ramli daripada membayar hutang sebanyak RM589 juta kepada Danaharta sedangkan Mahkamah Tinggi, KL pada tahun 2009, memerintah beliau membayarnya kepada kerajaan.

Melepaskan Maju Holdings Sdn Bhd dengan geran RM976.7 juta yang diberikan dahulu, setelah menjual konsesi Lebuhraya Kuala-Lumpur-Putrajaya kepada EP Manufacturing Berhad dalam urusniaga yang dilaporkan bernilai RM1.7 juta sementara geran RM976.7 tidak dituntut kembali oleh pihak Kementerian Kewangan

Antara Kesan Pengurusan Hutang Negara Yang Lemah

Pengurusan fiskal yang lemah dan tahap hutang yang tinggi boleh menjejaskan matlamat dasar monetari
Ini kerana ia boleh meningkatkan kadar inflasi dan menyebabkan kenaikan kadar faedah kepada paras yang sebenar negara ketika ini ataupun boleh menyebabkan juga nilai matawang ringgit Malaysia mula menyusut.
Kadar faedah yang boleh melonjak jika pelabur hilang keyakinan terhadap keupayaan kerajaan untuk menguruskan dasar fiskal

Pelabur akan melihat samada kerajaan ada menunjukan inisiatif atau tidak untuk menangani hutang negara tersebut. Hutang tetap hutang. Jika pelabur melihat kerajaan Malaysia kurang menunjukkan insentif untuk menaikkan kadar faedah bagi mengawal inflasi semata-mata kerana mahu mengekalkan kadar yang rendah untuk membendung kos pinjaman, ini akan memburukkan ekonomi Malaysia pada masa akan datang.

Inilah antara implikasi yang perlu dibayar jika sesebuah negara mempunyai hutang yang tinggi tetapi tidak diuruskan dnegan baik

Berapa banyak hutang tiada masalah sebenarnya, tetapi komitmen untuk menguruskan sesuatu hutang itulah yang akan diperhatikan oleh oleh pelabur-pelabur daripada pada masa ke semasa.

Semua kita di sini, semuanya mahu yang terbaik jika dilihat dasar kerajaan agak tergelincir, kita mesti menegurnya walaupun kadang-kadang ia pahit untuk ditelan. Tetapi jika kerajaan membuat tranformasi yang benar-benar radikal bukan setakat kosmetik semata, kesannya bukan setakat kepada perkembangan ekonomi yang bertambah baik malahan “keyakinan rakyat” juga akan turut bertambah?!!

Haram Jadah?? Haram Jadah!!

10 Mei 2012, 0:33:51 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Oh.... peneroka yang bawak FELDA ke mahkamah, haram jadah, ek??

 Isyy...issyyy... iissyyy.... 

Dahsatnya Piem 1 Malaysia!!

Haram jadah?? Ciiss... Haram jadah!! 

Hahahahaha.... Kita tengok nanti, haram jadah yang mana satu yang akan terima padah??

Orang tua tu?? Hancuuss!!

09 Mei 2012, 20:29:17 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article


Ek eleh... muka neraka sekor lagi tu yang dilantik oleh kerajaan UMNO untuk mengetuai panel siasatan bebas yang nak siasat brutaliti polis semasa BERSIH 3.0??

Kah kah kah kah kah....

HANCUUSSS!!!

Orang yang terang lagi bersuluh, menentang BERSIH 3.0 dan memihak kepada kerajaan UMNO, dilantik untuk menyiasat polis??

HANCUUSS!!

Lawak..Lawak.. Satu lagi lawak hebat UMNO. Bekas Ketua polis...nak siasat polis?? Barua pencacai depa, nak siasat another barua pencacai ??

 Lawak... Lawak....

Kah kah kah kahh,,,,

Siang-siang dah nampak tak  bebas. Senget wa  cakap lu!!

Sebelum siasat pun kita dah tahu keputusannya, pasti akan berpihak kepada polis. Polis baik dan BERSIH 3,0 jahat. Uuuu... Nak guling kerajaan.

Kah kah kah kah...

The BA, The HA and the LOL

09 Mei 2012, 13:00:02 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
Gambar: Dato Malapetaka

Najib says..... BERSIH nak gulingkan kerajaan!!

 BA says... BERSIH nak gulingkan kerajaan. Komunis mereka tu. Tahan mereka!!

Najib says..... BERSIH nak gulingkan kerajaan!!

HA says.... BERSIH nak gulingkan kerajaan. Tahan mereka!!

Najib says..... BERSIH nak gulingkan kerajaan!!

LOL says.... Aha, BERSIH nak guling kerajaan. Tahn mereka!!

Kah kah kah kah kah....

Itulah al kisah, si BA, si HA dan si LOL.... 3 ekor samseng UMNO yang dibela untuk diperlembukan, dulu, kini dan selamanya...  Hahahaha.... Agaknya, selagi mereka tak mampos, selagi ituler mereka akan jadi lembu UMNO.

Lembu-lembu samseng itu kini, diper-kakak tua-kan pulak oleh Najib Razak untuk  convince orang,  tentang apa yang didakwa iaitu BERSIH nak gulingkan kerajaan. Pathetic and sooo desperate!! 

Jadi... ketiga-tiga ekor lembu tu pun ber-kak tua ler.... mengulangi apa yang Najib kata... "BERSIH nak guling kerajaan". 

Persoalannya mengapa mereka perlu di-kakak tua-kan oleh you-know-who??

Sebab.... rakyat dah tak percaya lagi pada Najib Razak. Najib Razak sudah kehilangan kepercayaan rakyat. Dah banyak sangat gelembongnya!!

Yang masih percaya padanya ialah mereka yang terpaksa.... yang dipaksa dan yang bodoh. Hok yang lain.... yang biajk-bijak, bolayan dakwaan dia. Mana mungkin dengan botol air mineral, garam, T-shirt kuning, tuala good morning dan belon..... membolehkan kita nak gulingkan kerajaan??

Sebab itu kita kata... sebenarnya, Najib Razak kini diganggu mimpi buruk. Bebayang pun disangkanya hantu. Inikan pulak kebangkitan 300 000 gelombang kuning.?? Mana tak meracau dia.... 

Haishhh... Kacau betoi jiwa dan mental mamat tu la ni.

BERSIH nak gulingkan kerajaan???

Ada kebenaran... tetapi bukan di jalan raya tetapi melalui pilihan raya. Jadi, kalau tak nak BERSIH 4.0... penuhi jer 8 tuntutan yang diminta. Mengapa susah sangat nak dipenuhi??

BIG question mark tu???

Eleh... ada orang kata, UMNO ni kalau tak nipu bukan UMNO namanya. Kalau demer tak nipu... alamat KO-JOL ler UMNO di bumi Malaysia.

Melayu tak hilang ya.... Yang hilang ialah UMNO!!!

Muka Neraka

09 Mei 2012, 10:30:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

 Muka neraka ni kata.... Tok Guru Nik Aziz 'Father of Kafir'

Alhamdulillah, Tok Guru tak melatah, in fact... beliau cool jer dan hanya respon dengan menggunakan ayat-ayat al-Quran. Mungkin untuk memberi kesedaran kepada si muka neraka tu. Aku respek dan amat kagum dengan cara Tok Guru handle situasi ni.

Oleh itu, aku pun nak berdoa sama dan mintak pada Allah SWT semoga membuka pintu hati si muka neraka tu, agar memberikan hidayah dan petunjuk kepadanya. Harap-harap dia akan insaf dan sedar. 

Manalah tahu.... kot-kot Allah SWT akan menghilangkan kesuraman dan kegelapan pada wajah nerakanya itu. Kot-kot akan nampaklah sedikit nur pada wajah neraka itu. Tak gitu kengkawan??

Jika Allah SWT murka akannya dan tak mahu makbulkan doa M3M...  aku redha. Maka, harapan M3M seterusnya adalah semoga Allah SWT turunkan celaka kepada muka neraka itu.... amin.

Kisah dua ekor lembu

09 Mei 2012, 8:30:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
Gambar: FB Bus Man

Dua ekor lembu SPR ini sepatutnya dah halal disembelih... Mengapa?

Nak tau baca sini.

Tapi, kerana mereka ber-'TUHAN'-kan UNMO dan mereka masih diperlukan untuk diperlembukan, maka... nyawa mereka direservekan dulu. Mungkin setelah diperlembukan habis-habisan, ibarat kelapa dah tinggal hampeh.... kot-kot ler UMNO akan sembelih dan me-kiok-kan mereka berdua.

Tapi yang pasti.... mereka akan terkorban dalam  keadaan gemuk gedempol, sebab... telah kenyang diberi makanan lumayan oleh UMNO.

Namun demikian.... rakyat kena terus mendesak agar kedua-dua ekor lembu tersebut dikorbankan secepat yang mungkin. Dua ekor tu.... lembu petualang oo. Kerja mereka 'sondol' rakyat bagi menghalang rakyat menggulingkan dan me-mampos-kan kerajaan UMNO melalui pilihan raya. Dalam konteks ini.... bolehkan dikatakan, UMNO pulak yang ber-'TUHAN'-kan SPR.

Aha, sesuai sangat dengan slogan ciptaan Najib.... 'Kau bertuhankan aku, Aku bertuhankan kau'

Itulah al kisah ringkas tentang SPR dan dua ekor lembu yang mengepalainya. Sekian wassalam.

Lawak pepagi buta

09 Mei 2012, 2:00:05 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article


Kah kah kah kah

Apa??  Hisham kata Anwar rancang ambil alih Dataran??

Kah kah kah kah

Giler ke apa?? Anwar nak ambil alih Dataran.

Kah kah kah kah

Anwar  rancang nak ambil alih Dataran??

Kah kah kah kah

Apa punya tuurrr daa.. si Hisham ni. Anwar rancang ambil alih Dataran, katanya.

Kah kah kah kah

Badut.... Badut....

Kah kah kah kah
 

Majlis Fatwa tak boleh halang ajal UMNO

08 Mei 2012, 23:24:30 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

 Malaon di atas tu berkata...

Hangpa oi.... BERSIH tu haram. Majlis Fatwa dah kata haram.
Hangpa oi.... hangpa kena hormat apa Majlis Fatwa kata. Depa kata BERSIH tu haram. DEngaq kata depa. Hangpa jangan lagi sertai BERSIH.

Kesian malaon tu no. Beriya-iya dia merayu supaya rakyat jangan pi lagi BERSIH, sebab BERSIH tu haram. Kesian kat depa no. Terpaksa perguna sekoq lagi 'lembu' untuk mengekang kebangkitan rakyat dengan fatwa BERSIH tu haram.

Tak masuk akai langsung. Lagu mana yang BERSIH depa boleh kata haram. Perhimpunan aman BERSIH, tak ganas pun. Tak huru-hara pun. Yang ganeh... maloan-maloan berlesen depa. Yang mencetuskan huru-hara, bukan para perserta BERSH kita, tapi maloan-maloan depa. Depa rancang sebegitu rupa untuk hitamkan imej BERSIH.

Tapi... rakyat tau, BERSIH tak lagu tu. Misi BERSIH.... suci lagi murni. Lagu mana boleh haram?? Oleh sebab rakyat YAKIN TANPA WAS-WAS terhadap BERSIH... maka mampuih pi la dengan fatwa depa. Rakyat YAKIN ya amat YAKIN bahawa BERSIH itu.... HALAL!!

Macam merokok.... depa kata haram tapi Najib pun merokok. Depa kata botox tu haram tapi... Lojimah pun berbotox. Uishh.... macam-acam lagi yang haram tapi halal bagi puak-puak UMNO seperti rasuah... rompak duit rakyat.... rembat duit zakat....

 Oleh itu, apa maknanya mereka perlembu Majlis Fatwa??

 Ek ele... senang jer.... Najib amat takut melihat kebangkitan rakyat dalam BERSIH 3.0. Sekiranya, regim Najib tak laksana 8 tuntutan BERSIH, maka BERSIH 4,0 akan berlaku dan 1 juta rakyat pulak akan bangkit berhimpun beb!! Terkencing Najib wa cakap lu!!

Dengan meng-HARAM-kan BERSIH, mereka berharap.... BERSIH 4.0 dapat dikekang dan Najib tak payah lagi keluar peluh jantan tengok gelombang kuning 1 juta rakyat. Takut dia weh...

Sebenarnya, langkah memperlembu Majlis Fatwa itu juga, merupakan satu indikator yang amat jelas bertapa UMNO berada pada tahap terdesak yang teramat sangat. Arrr... ambik kau. Tiga-tiga sekali gus aku pakai.... sudah TER... pastu AMAT dan juga SANGAT.

Itu menunjukkan they... very, very, very desperate oooo. Why, very.. very... very.... desperate?? Because, they know their 'ajal' is coming soon.

Hello....  kalau Allah SWT dah kata, 'ajal' kamu dah sampai, Majlis Fatwa pun tak dapat halang tau tak??

GELETAK..

08 Mei 2012, 9:53:36 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article


GERTAK dikepalai si Razali Idris. 


Fuaaa.... Labon besar mamat tu!! Dahsyat... Dahsyat... Dahsyat....
Desak nak lucutkan kerakayatan Ambiga!!
Nak bikin perhimpunan besar-besaran!!

Bodek jangan tak bodek!!

Weh Latuk....

Lu bikin apa lu patut... Lu bikin apa lu sukak!!
Gua mahu tengok lu taring, tajam ke talak tajam ke??
Gua cuma takut...
Lu cakap saja busat tapi... lu tulur manyiak kecik!!

Hello Latuk...

Jangan ingat rakyat manyiak bolo, lu boleh gertak suka-suka
Gua mau tengok... 
Terlucut ke atau talak lucut kerakyatan Ambiga akibat desakan dan gertakan lu olang???

GERAK mahu mendesak konon....

Ciittt....!! Piiigiiraaahhhh!!

Majlis Fatwa 1Malaysia, Boleh!!

08 Mei 2012, 8:45:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Uisshhh... apa ke gilerr??

Ada ke BERSIH. 3.0 haram?? Bior bebenor??

Boleh pakai ke haram Majlis Fatwa tu?? Skeptikal ler...

But, haram pun haram ler..  BERSIH 4... ON!!

Peliknya, hok adegan di atas tu, yang terang lagi menderang HARAM-nya, ngapa tak tegor??

Bior kan jer adegan cium-cium tangan terus berlaku??

Takut sama Lojimah , ek??

 Tok-tok peti... Tok-tok peti.... UMNO.... UMNO....

Majlis Fatwa 1Malaysia pun diheret jadi lembu UMNO??

Majlis Fatwa 1Malaysia Boleh!!

Barangan EXpired. Tipu jenama..

07 Mei 2012, 11:53:32 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Barang jenama UMNO atau BN dah lak laku,weh...
Demer terpaksa TIPU dan guna jenama YDP Agong

Kah kah kah kah...

Strategi terdesak dan lariskan barangan yang dah EXPIRED!!
Sorry... You can't fool the people.ya?? 

Kah kah kah kah...

TUMPOR UMNO!!

07 Mei 2012, 11:53:08 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
 Cilok gambar dari: Kerabu Bersuara [TQ]


Bukti bergambar.... UMNO akan TUMPOR.

Kah kah kah kah kah

Di negeri LYNAS jadi panas
UMNO akan LEMAS!!

Ina Lillahi Wa Ina Ilayhi Raajioon

UMNO penuh dengan orang BODOH

06 Mei 2012, 14:00:06 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
Kredit: Muhamad Azrul Ali's Photos

Dengan lain perkataan.... 
Yang dok ada dalam UMNO la ni ialah orang-orang BODOH

Orang atas BODOH kerana rekrut ahli bawahan yang BODOH
Gila kuasa dan takut dicabar punya pasal sanggup jadi BODOH

Orang bawah pulak BODOH kerana ikut jer kerenah pemimpin yang BODOH di atas
BODOH macam LEMBU!!

Kah kah kah kah... 

UMNO BODOH!!

Bersih 4.0 ditakuti Regim Najib

06 Mei 2012, 11:30:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

 Para peniaga pun diperlembu untuk sama-sama menjadi bodoh.

Sorang mamat bernama Ikhlas Ridzuan berkata di sini...

"Kami tetap menolak BERSIH (siri) satu, dua, tiga dan empat. Kami akan menentang BERSIH atau pihak yang mengganggu ketenteraman hingga ke darah titisan terakhir" 

Kah kah kah kah.... dia dakwa BERSIH 1, 2, 3 dan 4 ditolak oleh mereka. Nampak sangat Regim Najib takut BERSIH 4 diadakan. Lantas, juak-juak UMNO menggunakan suara para peniaga yang berjaya dibangangkan untuk menyatakan bantahan mereka.

UMNO gelabah dan amat takut seandainya BERSIH 4.0 diadakan. Kalau BERSIH 3.0 berjaya mencalar-balarkan reputasi mereka, entah-entah dan insyaAllah.... BERSIH 4.0 akan menonggang-langgangkan kedudukan mereka pulak.

Ketakutan mereka dapat kita kesan melalui tuduhan dan dakwaan mereka kononnya BERSIH nak gulingkan kerajaan, macam yang berlaku di Mesir. Hahahaha.... mereka diserang igauan buruk!! BERSIH nak gulingkan kerajaan?? Kah kah kah kah.... Lawak betoi badut-badut UMNO ni.

Kepada para peniaga di kawasan sekitar Dataran Merdeka. Jangan jadi bodoh macam para pemimpin dan juak-juak UMNO. Kalau BERSIH 4.0 diadakan nanti, korang berniaga air. Laku ooooo. Masa BERSIH 3.0 tempoh hari.... permintaan dan jualan air meningkat giler babi. 7-Eleven sampai bukak tong besar ler untuk menampung permintaan yang begitu banyak. Tak menang tangan para pekerja mereka.

Haishh.... jangan ler biarkan hidung korang dicucuk gelang dan diperlembu macam lembu. Jangan matikan akai. Kreatif ler sikit dalam berurus niaga. Rebut peluang dengan sebaik mungkin. Bukan merungut dan mengeluh. 

Buat survey... kaji dan belajar daripada situasi dan buat keputusan tentang apa yang patut dijual jika berlaku perhimpunan BERSIH. Weh... sebelum BERSIH 3.0, dah dua BERSIH diadakan. Tak tak buat homework dan belajar kot??

BERSIH diadakan untuk menuntut pilihan raya yang adil, bersih, telus dan bebas. Jika berjaya.... UMNO pasti tumpor dan Pakatan Rakyat akan mengambil alih Putrajaya. Jam tu nanti, kehidupan rakyat dan ekonomi negara akan bertambah baik, insyaAllah. Jika ini berlaku, kuasa beli rakyat akan meningkat. Jika kuasa beli rakyat menigkat.... korang yang berniaga jugak yang untung, tak gitu??

So... tak yah lah bising-bising. Bolayan jer juak-juak UMNO tu. Korang nak senang, kan?? PRU13 nanti.... pangkah jer Pakatan Rakyat. Senang ler hidup korang.

Raksaksa nak berhimpun komer...

06 Mei 2012, 8:45:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Hear me.... hear me.... kengkawan. Ada orang tu kan... dia nak bikin perhimpunan raksaksa sempena hari jadi UMNO yang dah mati iaitu pada 11 Mei nanti. Baca di sini.

Weh... UMNO lama bukan ke dah mati, angkara mamak kutty. Kenapa tak sambut jer hari jadi UMNO baru yang dihidupkan oleh si Kutty tu?? Sambut Hari Jadi UMNO yang masih hidup, bukan ke lebih bermakna?? UMNO yang dah mati, biarkan tinggal sejarah. Kenapa masih nak diingat lagi?? Pelik... mereka yang 'bunuh' UMNO yang lahir pada 11 Mei, lepas tu mereka pulak terhegeh-hegeh nak sambut hari lahirnya?? Nama jer sama tapi tak serupa tahu...

Oh.... apakah mereka masih nak menipu Melayu??

Dulu... Melayu mungkin ada rasa sayang pada UMNO yang dah mati. Malangnya, Melayu sekarang dah menjauhi UMNO yang dihidupkan oleh si Mamak Kutty. Sebab tu, Mamak Kutty berlagak macam Tuhan dan rasa macam he owns UMNO sekarang. Lantaran itu, dia sibuk nak melontarkan 'suara' sumbangnya itu dalam hal-hal UMNO dan kerajaan yang diterajui UMNO.

Sekarang, Melayu menjauhi UMNO kerana semangat UMNO yang dah mati kena 'bunuh' tu, dah hilang dan dah tak der. Semangat UMNO dulu dan semnagat UMNO sekarang tak sama . UMNO dulu benar-benar memperjuangkan nasib bangsa Melayu serta agama Islam. UMNO dulu lebih demokratik dan bertanggung jawab dalam menjaga hak asasi rakyat di negara ni.

Sebaliknya, UMNO yang dihidupkan oleh Mamak Kutty.... UMNO HAPRAK!! UMNO itu... dah nak tamat tarikh luputnya, akibat terlalu bertoksid. Tahap toksidnya sudah amat kronik hinggakan proses penuaan UMNO berlaku dengan begitu drastik sekali. UMNO dah busuk. Ya... sudah busuk sampai ke usus. Itulah perakuan yang diberikan oleh 'pembunuh' UMNO yang dulu, iaitu Mahadet Kutty.

Mengapa UMNO kini amat bertoksid??

Hahahahaha.... tanya kepada para pemimin UMNO bermula dari  Mamak Kutty hingga sekarang iaitu  di bawah Najib Razak, mentee si Mamak Kutty. UMNO yang lahir pada 1987 tidak boleh lagi diharapkan. Para pemimpinnya.... very self-centered and mementingkan kroni. Their struggle is no more for the people tetapi lebih kepada memperkaya diri, keluarga dan kroni. Rakyat pergi mati!!

Mereka menjual maruah bangsa Melayu, mereka khianat bangsa Melayu, mereka jual dan gadai maruah dan kedaulatan negara kepada warga asing. Kerakyat diberikan sewenang-wenangnya  kepada warga Myanmar, Bangla, Indonesia, Filipina dan Kemboja, tanpa ada rasa bersalah pun. 

Sebab tu, UMNO sekarang layak dipanggil oleh rakyat dengan nama United Myanmar, Nepal Organization. Kerakyatan Malaysia dah jadi GLOKAL wa cakap lu..... lebih-lebih lagi di era Najib Razak memimpin UMNO dan negara.

Mengapa kerakyatan negara di-GLOKAL-kan.??

Demi berpaut pada kuasa untuk terus jadi kaya dan raya. Dengan kuasa dan kekayaan yang mereka ada... mereka bebas bermaharaja lela. Dan juga.... untuk menyelamatkan diri daripada balasan yang mungkin akan diterima akibat dosa-dosa mereka kerana sifat tamak dan terlalu bernafsu rakus.

Inilah UMNO, yang kononnya banyak ber'jasa'. Memang significant amat 'jasa' UMNO, ek?? 'Jasa' itulah yang patut dipahat dalam kepala otak anak-anak muda dan generasi kita yang akan datang. Jangan sekali-kali lupa 'jasa' UMNO ni. Masa mengundi nanti.... ingat 'JASA' UMNO dan terjemahkan rasa ter'haru' kita ke dalam peti undi. Biar dia mampooss!!

Berbalik kita kepada cerita perhimpunan. Rakyat berhimpun.... mereka pun nak berhimpun. Perhimpunan raksaksa lagi you... Mengapa pilih 11 Mei untuk buat perhimunan raksaksa. Tarikh 11 Mei sudah hilang rohnya. Roh dan semangatnya dah kaput!! Pohcik!! Yelek!!

Lain ler perhimpunan BERSIH. 300 000 rakyat datang dari seluruh pelusuk negara membanjiri kawasan di Dataran merdeka dengan penuh semangat tanpa dipaksa-paksa. Kau, aku, kami... bersolidariti untuk melahirkan satu harapan bersama. Satu perjuangan satu matlamat. Fuuuhhh.... gilerrr!! Meremang bulu roma, tengok gelombang rakyat yang berwarna kuning tu beb!!

Sebaliknya, perhimpunan UMNO, kalau tak dipaksa.... kalau tak ditaja.... kalau tak diangkut dengan berbas-bas dan kalau tak diberi wang saku.... mampuih mereka tak akan pergi. Lebih baik mereka pergi menoreg getah. Dapat juga duit untuk beri makan anak bini mereka. Tambahan pulak, di zaman Najib Razak ni.... kehidupan rakyat payah amat. Tak tau nak berwasatiyyah macam mana lagi dah untuk hidup lebih selesa.

Oleh itu, mereka nak berhimpun walau di mana sekali pun, lantak merekalah. Nak terlalak dan terlolong.... lu sukak. This is a free country. Berhimpun lah.... berhimpun lah.... Mampuih pi lu orang ler.

Tapi... satu jer nak cakap. Walau raksaksa besar mana sekali pun perhimpunan komer.... tak boleh challenge perhimpunan BERSIH. Roh BERSIH tu sungguh hebat. Tegak bulu roma, wa cakap lu!!

Sori.... Tersilap Fuhyooo.

06 Mei 2012, 1:37:19 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
 Gambar dari sini via sini

Fuhyoooo!!!! Bany..........

Oppppss.... !! 
Sori... Sori... Tersilap fuhyoo.

Alamak....!! 
Lengangnya Bicara Agama si Fathul Bari.

Isyyyy.. isyyy... issyyy... 
Awatnya jadi lagu tu??

TIBAI menyalak!!

05 Mei 2012, 11:40:25 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Wooff!! Wooff!! Wooff!!  TIBAI MENYALAK!!

TIBAI..... TIBAI.... Persis anjing!! Mungkin dipelihara untuk menyalak atau mungkin juga merelakan diri menjadi 'anjing' untuk menyalak bagi mendapatkan perhatian dan sedikit habuan untuk diri sendiri.

Terkini.... TIBAI menyalak Azmin Ali. TIBAI mungkin menjadi salah satu pelakon dalam drama porno terbaru tajaan UMNO yang mendapat promosi hebat daripada rangkain media porno mereka, khususnya TV3 Suku. Selain itu, TIBAI juga turut membantu dalam usaha untuk melariskan drama porno ini dengan menyalak di sana dan di sini.

Mereka cuba mendapatkan sambutan Box-Office daripada rakyat. Well, we'll see tapi aku rasa mereka tak akan berjaya. Sebab.... plotnya sama jer dengan drama-drama porno terbitan mereka yang lain. Basi dan boring... Cara derang shoot gambar pelakonnya pun tak tepat. Tak nampak bebetoi wajah pelakonnya. Snap dari jauh dan dari sudut atas jer. Tak best ler... Orang nak tengok muka pelakon tu tepat-tepat... Baru dapat tengok ekspressi muka mereka ketika melakon babak-babak yeyek tu. Baru ler dapat feel... Tak gitu, you all??

Drama porno kali ini pun tentu low bajet punya production, sebab tu... low class and in fact, no class at all. Promosi jer hebat.

Berbalik kepada peranan TIBAI dalam promosi drama porno UMNO kali ini. TIBAI kini menyalak, mendesak supaya Azmin bersumpah laknat. Ek ele.... balik-balik sumpah laknat. Balik-balik sumpah laknat. Wei... tak der modal lain ke. Sumpah laknat, hotak ngkorang!!

Weh.... tak main ler sumpah-sumpah laknat ni, lahanat oi. Korang ingat Azmin bangang macam korang? Azmin tak sior menari ikut rentak sumbang korang. Kalau ikut rentak sumbang lu orang, alamat tonggang-langgang dan mungkin akan tumbang ler. Itu yang orang harapkan, bukan?? 

Udah ler tu.... Berhentiler mengharap and  go fly a kite. Kalau tak nak.... mampuih pi korang ler. Menyalak ler sampai terkeluor anak tekak komer. After all, this a free country. Buat ler suka hati lu orang.

Hello TIBAI.... Selamat menyalak yer??

Woooff!! Wooofff!!!!

JOM SILENT PROTEST!!

05 Mei 2012, 9:48:28 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
 Kredit gambar: Farhan Ithnin


Jom kita tunjukkan solidariti kita!! Hari ini dan esok kita terangkan bijik mata kereta kita dengan memasangkan lampunya.

Silent Protest!! Protes Senyap!!

Seluruh negara  menentang kezaliman Regime Najib Razak terhadap rakyat Malaysia pada BERSIH 3.0 bebaru ni.

Bukan susah... start je kenderaan bukak lampu. Usah tutup2 sampai ler komer tutup enjin semula.

Jom!! Jom!! Jom pasangkan lampu kendreraan kita!!

PM 1 Billion takut kena guling rupanya.

05 Mei 2012, 1:15:44 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

PM 1Billion sudah mula kacau  jiwanya dan bercelaru mindanya. Macam mana tak kacau dan macam mana tak bercelaru... pelbagai mala petaka menimpanya.

Kes Scorpene di Perancis membuat dia tak tidor malam. Duduk dalam aircon pun peluh jantan bertabor-tabor keluor. Tak habis lagi kes Scorpene, BERSIH 3.0 pulak buat dia mengigau walau pun mata tak tidor. Camane dia tak ngingau.... kalau 300 000 rakyat keluar pada 28 April lalu. Kuning.... Meghonyut macam ulat taik wa cakap lu.

Fuuhh!! Tak boleh duduk dia di KL. Terpaksa bikin program di Sabah untuk melarikan diri. Manalah tau kot-kot terjadi macam di Dataran Tahrir di Mesir, mampuih dia. Jadi, kalau berada jauh nun di Sabah.... selamat dan senang sikit kalau dia nak cabut lari ke luar negara. Aaarrr.... betoi tak??

Macam-macam bermain di fikiran dia. Semuanyer bikin jiwa dia kacau. Dia sebenarnya takut, apa yang berlaku kepada Mubarak di Mesir akan berlaku kepadanya di sini. Itu yang dia gelabah bagai nak rak tu. Hahahaha... sampaikan dia beranggapan yang BERSIH 3.0 diadakan kerana nak gulingkan kerajaan. Pathetic betoi!!

Oooooo.... kini terbongkar yang rupanya BERSIH ni menjadi mimpi ngeri PM1 Billion ni. Takut dia dengan BERSIH rupanyer. Patutler sepupu bengap dia, si menteri KDN... beriya-iya menggunakan teropong canggih men-skodeng perjalanan BERSIH 3.0 aritu. Dia nak dapat 1st hand info dari orang yang dia percaya, sekiranya kemungkinan berlakunya 'tsunami' yang mungkin akan menelan dan menenggelamkannya.

Dan, patutler juga.... anjing-anjing mereka bertindak amat ganas  dan menggunakan kekerasan mengila terhadap para peserta BERSIH yang tak berdosa. Rupanyer mereka nak kekang kebangkitan rakyat. Hahahahaha.... Taaakkkuutt. Takut kena guling.

Hihihihi.... geli hati aku. Dia juga menuduh kita tak menghormati kerajaan. Ala, kerajaan UMNO.... Woit... !! Sapa nak hormat komer kalau hak rakyat pun komer tak boleh nak hormat. Kalau nak rakyat respek kamu.... kamu juga kena respek rakyat. Ini tidak.... rakyat dibuatnya musuh, dikasari dan dizalimi. Lepas tu, minta dihormati. Adey.... piiigiirahhh!! Apa punya pemimpin ler dia ni??

Kalau tengokkan cara dia memimpin dan mentadbir negara...... obvoius, he FAILED!! GAGAL... I tell you. Kalau semua yang dia buat tak menjadi dan rakyat pulak yang terpaksa menjadi mangsa, layakkah dia terus menerajui negara dan menjadi Perdana Menteri lagi??

Oh.... no no no. Please.... not this 1 billion dollar UMNO man.

In fact, banyak yang dah mula skeptikal akan kemampuan PM 1 Billion ni. Bukan saja di luar UMNO, orang mula sok-sek... sok-sek tentang Najib, tetapi... mereka yang berada di dalam UMNO juga..

Loghat dah Piem 1 Billion ni. You all rasa, dia ni... boleh pakai lagi ke??

Of course not. InsyaAllah, PRU13 nanti kita kuburkan dia dengan parti UMNO sekali. 

Hahahahaha.... Canteek beb!!

Ina Lillahi Wa Ina Ilayhi Raajioon UMNO!!

04 Mei 2012, 23:27:50 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article
Kredit Gamabar: Itik Cantik
  
Gambar yang menjadi catalyst, bagi mempercepat proses meng-Ina Lillahi Wa Ina Ilayhi Raajioon-kan UMNO

Sayonara UMNO!! Goodbye BN!!
 
Kah kah kah kah

Mintak maaf?? Poooraahhh!!

04 Mei 2012, 14:45:00 | noreply@blogger.com (A Mum Of Three Mohd)Go to full article

Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar:

Mengaku ahli ahli UMNO tapi tak ingat...
Lepah tu kata 'tak' pulak.

Hahahahaha,,,,
Sah, species Melayu mudah lupa!!



Apa hal??
Tak pasei!! Pooraaahh!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan