tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Sabtu, 12 Mei 2012

[Gambar] 100 Ribu Hadiri Sambutan UMNO Ke-66? 66 Tahun? Siapa yang Hadir Semalam?


Perhimpunan Raksasa UMNO Ke-66? UMNO diharamkan pada 4 Februari 1988, UMNO baharu didaftarkan pada 13 Februari 1988. Bolehkah usia UMNO dikira 66 tahun? Bukahkah usia UMNO hari ini perlu dikira mulai tahun 1988?

Cuba lihat pula jumlah kehadiran yang diuar-uarkan oleh media UMNO. Kata mereka 100 ribu, sedangkan Stadium Bukit Jalil hanya mampu memuatkan 80 ribu orang pada satu-satu masa. Hujah mereka gelombang merah semalam memenuhi ruang padang. Cuba lihat gambar di bawah ini. Cuba lihat ruang di belakang pentas. Cuba lihat lompong yang kelihatan dalam gambar.

Perhatikan gambar ini.

Seperkara lagi, kerusi berwarna MERAH di Stadium Bukit Jalil benar-benar menyelamatkan dakwaan kehadiran perhimpunan semalam. Kalau dilihat dari jauh, memang nampak stadium itu dipenuhi orang. Namun, cuba lihat di kawasan stadium yang kerusinya berwarna KUNING.

Adakah ribuan orang yang menghadiri perhimpunan semalam ahli UMNO tulen? Berapa keratkah yang benar-benar ikhlas hadir atas nama UMNO? Berapa keratkah yang datang ke sana menggunakan tambang dan belanja sendiri? Najib dan UMNO boleh berbangga dengan jumlah yang didakwa mereka di media. Namun, bolehkah mereka menipu diri sendiri?

Di bawah ini ada beberapa gambar yang dipetik daripada FB. Gambar yang berupa jemputan, habuan yang didakwa ditujukan kepada pelajar IPT untuk menghadiri perhimpunan UMNO.


Belum lagi dikira jumlah kakitangan awam, pasukan beruniform yang dikerah ke perhimpunan itu. Mungkin juga ada bas yang mengangkut warga emas dari rumah orang tua, atau mungkin ada juga warga asing diberi baju merah pada malam itu. Jika Patriot pernah mengagihkan baju merah kepada warga asing semasa BERSIH 2.0, tidak mustahil hal yang sama berlaku semalam.
Dengan elaun, duit belanja, baju T-Shirt percuma, janganlah Najib dan geng samakan perhimpunan UMNO semalam dengan BERSIH 3.0 yang mencecah 300 ribu orang. Tiada kerusi KUNING di jalan raya. Tiada elaun makan, tiada duit tambang. Kalau ada yang diberi tambang, berapa kerat sahaja yang menerimanya.

Dengan siraman air gatal, tembakan gas pemedih mata yang turut menyesak dada, kejayaan BERSIH mengumpulkan rakyat yang datang dari serata pelosok negara amat-amat membanggakan dan sudah pasti amat jauh berbza jika mahu dibandingkan dengan perhimpunan UMNO ke-24 oppss ke-66.
Kalau sudah yakin boleh menang, Najib tidak perlu mengeluarkan kenyataan psiko 'Rasa-rasa hendak hadap Agong esok'.Tidak perlu tunggu 14 Mei atau 15 Mei. Malam tadi juga sudah wajar diuar-uarkan kepada dunia bahawa Malaysia akan menghadapi PRU13 dalam masa terdekat. BN sudah yakin dapat merampas kesemua negeri yang dirampas PR, BN sudah bersedia merampas kerusi Parlimen yang dijajah PR dalam PRU12 -DCM


P/s: Khabar terbaharu PRU 13 dijangka diadakan pada bulan Julai, bukan Jun. Jika benar, apa sudah jadi dengan keyakinan Najib?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan