tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Khamis, 12 April 2012

Pegawai SPRM Tumbuk Muka Anggota Polis

 


Melaka: Seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) negeri ditahan awal pagi kelmarin, selepas didakwa menyerang dengan menumbuk muka anggota polis di Bukit Beruang, dekat sini. Illustrasi hiasan

Menurut sumber, kejadian berlaku antara jam 2 pagi hingga 3 pagi itu, ketika suspek diarah memberhentikan kereta dipandunya oleh sepasukan anggota polis peronda yang bertugas.

“Arahan penahanan keretanya selepas dia didapati memandu dalam keadaan cuai dan berbahaya.

“Sebaik dihampiri anggota polis, suspek enggan bekerjasama lalu berlaku perbalahan.

“Suspek dikatakan mengeluarkan kata-kata kesat kepada anggota polis dan menyerangnya dengan menumbuk mukanya menyebabkan rakan mangsa terpaksa memberi bantuan,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, suspek dibawa ke Balai Polis Ayer Keroh untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis negeri, Datuk Chuah Ghee Lye ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan penahanan suspek. -HM

Ulasan
Macam-macam hal.

Itu pegawai SPRM apasal mahu tunjuk lagak dan tak mahu patuh undang-undang jalanraya?

Kematian Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbini masih belum hilang dari ingatan rakyat. Ia sentiasa dikaitkan apabila menyebut nama SPRM.

Apatah lagi, Suruhanjaya Siasatan Diraja mendapati di dalam kes Teoh Beng Hock di dapati pegawai-pegawai SPRM telah bertindak di luar bidangkuasa mereka.

Dan ada pegawai SPRM tonton video lucah semasa waktu bekerja.

Berita di atas, pegawai SPRM memandu di dalam keadaan merbahaya dan bertindak samseng menumbuk polis.

Bagaimana SPRM hendak dihormati oleh masyarakat?

Pengerusi SPRM, sila jawab mengapa anak-anak buah kamu begitu ramai yang tidak berdisiplin dan mengapa kamu tidak boleh dipertanggungjawabkan?

Itu soalan gua kepada Ketua Pengarah SPRM jika gua seorang Pm??

gua  pun tak tahu apa pasal PM yang kita ada sekarang ini bengap sangat sampai SPRM jadi begitu hanyir integritinya di kalangan rakyat. Pun masih dibiarkan lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan