tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Selasa, 7 Ogos 2012

SYARIZAT TAK PERASAN SUAMI JUAL LEMBU



[TMI] KUALA LUMPUR, 6 Ogos — Bekas menteri kabinet, Datuk Seri Shahrizat Jalil mengatakan beliau tidak perasan suaminya membida untuk mendapatkan projek untuk menguruskan penternakan lembu negara melalui Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) dan tidak membantu keluarganya untuk mendapatkan projek tersebut.

“Saya boleh mengesahkan bahawa anak-anak atau suami saya tidak meminta bantuan dalam (mendapat) projek,” Shahrizat (gambar) memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini ketika memberi keterangan dalam kes saman fitnah beliau terhadap Rafizi Ramli dan Zuraida Kamaruddin dari PKR dalam skandal NFC.

Shahrizat menambah bahawa keluarganya “lebih mengetahui” daripada mengharapkan bantuan beliau.

“Saya tidak pernah terlibat dalam meluluskan atau menguruskan syarikat,” katanya.

Shahrizat adalah menteri ketika projek tersebut diberikan kepada keluarganya pada tahun 2006. Beliau meletakkan jawatan awal April lalu selepas pertuduhan terhadap keluarganya.

Pembangkang telah menuduh pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp) yang menguruskan projek NFC, menyalahgunakan RM250 juta dari pinjaman dari kerajaan pusat untuk penternakan lembu.

NFCorp dimiliki oleh suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan ketiga-tiga anak pasangan tersebut.

Mohamad Salleh dan anak lelaki pasangan itu turut hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Vazeer Alam Mydin merupakan hakim mereka.

Shahrizat yang menyaman Rafizi dan ketua wanita PKR Zuraida, diwakili oleh peguam terkemuka, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah.

Perbicaraan akan bersambung pada pukul 10 pagi Jumaat ini.
 
 
P/s: Kah kah kah!
 
Lawak sungguh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan