tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Jumaat, 10 Ogos 2012

ATLET OLIMPIK BERPUASA TAK MATI PUN SIAP BOLEH MENANG PINGAT EMAS LAGI. malaysia?


ATLET OLIMPIK BERPUASA TAK MATI PUN SIAP BOLEH MENANG PINGAT EMAS LAGI.

Atlet berpuasa tetap menang emas Olimpik



Atlet warga Britain yang berasal dari Somalia iaitu Mohammad Farah atau lebih dikenali dengan gelaran Mo Farah telah memenangi pingat emas acara larian 10,000 meter di Olimpik London 2012. Mo Farah berkata “Selama Ramadhan, saya berpuasa, walaupun hal itu bukan sesuatu yang mudah bagi olahragawan”.

LONDON - Mo Farah menciptakan sejarah baru saat mampu tamatkan larian di urutan pertama marathon 10 ribu meter lelaki. Pelari keturunan Somalia itu meraih medal emas dengan merekodkan waktu 27 minit 30,42 saat. Adapun medal perak diraih pelari AS, Galen Rupp dan medal gangsa diperoleh Tariku Bekele dari Ethiopia.

Sontak puluhan ribu penonton yang memadati Olympic Stadium, London, bersorak-sorai menyambut prestasi atlet tuan rumah tersebut.

Pencapaian Farah itu merupakan prestasi tertinggi Britan di peringkat Olimpik. Dia mengungguli dua atlet Britan sebelumnya, Mike McLeod dan Liz McGolgani yang mendapat pingat perak Olimpik 1984 dan 1988.

“Selama Ramadhan, saya berpuasa, walaupun hal itu bukan sesuatu yang mudah bagi olahragawan. Itu cukup menyulitkan saat saya harus berlatih kuat,” ujar Farah. “Tapi saya tetap melakukannya. Hal itu berfungsi sebagai pengawalan diri.”-tranungkite-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan