tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Sabtu, 28 Julai 2012

tanah rezab melayu tergadai di kws umno?


Umno peduli apa pasal ketuanan Melayu...habis tanah rezab Melayu di belasah oleh gerombolan penyamun umno nih..tapi umno dgn muka tak malu cuba berlakon depan orang Melayu sebagai pejuang ketuanan melayu..siang hidup Melayu..malam jual tanah Melayu.. inilah budaya haramjadah pemimpin umno sejak sekian lama..


KUANTAN: Seorang ahli perniagaan terkejut apabila tiga lot tanah rezab Melayu berhadapan dengan tanah yang beliau beli telah bertukar tangan kepada orang bukan Melayu di pantai Cherating.
 
Beliau yang enggan namanya disiarkan berkata, beliau membeli tanah yang berhadapan dengan pantai menghala ke Laut China Selatan pada tahun 1990.Namun, tujuh tahun kemudian beliau mendapati tiga lot tanah pantai di depan tanahnya itu telah bertukar tangan kepada pihak lain.
 
Kedudukan lot-lot tanah di Pantai Cherating. Lot 5233, 7058 dan 7059 kini sudah diserahkan kepada pihak tertentu."Saya terkejut kerana ia sepatutnya rezab pantai di depan tanah saya itu tetapi telah bertukar milik kepada pihak tertentu.
 
"Padahal semua tanah di kawasan ini adalah tanah rezab Melayu," kata sumber itu kepada Harakahdaily.Tiga lot tanah yang berubah pemilik itu adalah  lot 5233, 7058 dan 7059.  
 
"Salah satu darinya betul-betul di depan Cherating Holiday Villa," kata sumber itu kepada Harakahdaily.Menurut maklumat yang beliau dapat, tanah itu bertukar tangan menjadi milik bukan Melayu atas kerja pihak-pihak tertentu dalam parti kerajaan.
 
Bagi mempastikan maklumat ini sahih, beliau meminta pihak PAS dan yang berkepentingan membuat siasatan dan mengenalpasti bagaimana perkara ini boleh berlaku.
 
SUMBERumno peduli apa pasal ketuanan Melayu...habis tanah rezab Melayu di belasah oleh gerombolan penyamun umno nih..tapi umno dgn muka tak malu cuba berlakon depan orang Melayu sebagai pejuang ketuanan melayu..siang hidup Melayu..malam jual tanah Melayu.. inilah budaya haramjadah pemimpin umno sejak sekian lama..

1 ulasan:

  1. Ikan busuk dr kepala...laa ni dah sampai ke ekor puak2 penyamun umnob ni!!! kita prun depa dng api paling panas dlm pru13 ni nanti!!! kata orang lain aramjadah, upanya depa laa bapak segala haramjadah!. phui!!!

    BalasPadam