tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Isnin, 19 November 2012

Aku dah Agak Nik Aziz akan jadi mangsa






Aku dah agak apa yang akan terpapar pada muka kertas akhbar utusan meloya hari ini.
Tekaan dan telahan aku memang betui dan tepat sekali dan apa bila aku belek utusan online ianya telah pun di jadikan berita utama oleh akhbar meloya.
Kebetulan saya menonton berita di TV3 di lihat Tok Guru di asak hebat oleh wartawan semasa diMuktamar Pas semalam .
Isunya semalam bila Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat hari ini melabel parti dominan Melayu itu sebagai murtad kerana menolak Islam parti tersebut.

Nik Aziz turut menegaskan, tanpa mengira mana-mana pihak termasuk Umno sekalipun, jika menolak dan memperlekehkan Islam dengan sengaja boleh dianggap murtad kerana tidak mahu menerima hukum Allah sebagai panduan hidup.
"Tak kira siapa pun, tak kira kalau tok guru sekalipun, kalau murtad...murtad lah. "Usahkan Umno, tok guru berserban, berjanggut, kalau dia tolak Islam dengan cara ... hati dia betul, Islam tak guna ... dia murtad walaupun tidak ada mufti beritahu, tapi kalau dia tolak Islam dengan sengaja, yakin bahawa Islam tak guna ... dia murtad," katanya kepada pemberita.

"Umno tolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam. Dia buang Islam, macam lekehkan benda salah ... macam ubat habis tempoh dia buang.Jadi bila Umno buang (Islam), agama apa Umno tu?" kata Nik Aziz

Kenyataan dari TGNA ini membuat media penjilat kepanasan , bila tuan mereka di lebel murtad oleh Nik Aziz.maka apa lagi serangan terhadap Nik Aziz pun bermula dan mungkin akan makan masa 3 atau empat hari oleh media penjilat dengan memainkan dan memutar belit isu umno murtad.{tak xcaya hangpa tengok la}.
Umno dan media sering menuduh Pas memperalatkan agama demi kepentingan politik,tetapi Umno juga lupa bahawa Umno juga juara dalam memainkan isu agama demi kepentingan politik .
Sebagai contoh minggu ini sahaja media Umno memainkan sentimen agama untuk menyerang dan memburuk burukan pimpinan Pakatan Rakyat . Minggu lepas Nurul Izzah di fitnah dengan teruk dalam isu agama bila kenyataan Nurul Izzah di putar belit oleh puak Umno dan hari ini tiba giliran Mursyidur Am Pas Nik Aziz pula di serang menggunakan isu agama.

Kita tunggu malam ini di berita utama media penjilat ,kita akan tenggok ulasan dari penjilat dan macai parti sekular membuat ulasan terhadap Nik Aziz akan bertambah hebat. Kesian melihat ahli ahli umno, mereka di perdaya oleh media mereka dengan memperbodoh ahli dengan memutar belitkan kenyataan Nik Aziz.
Terang dan jelas apa yang di ucap oleh NIk Aziz dengan kiasan yang mudah di fahami, tetapi hati pemimpin serta ahli umno seolah olah gelap. Kita bukan memusuhi Umno tapi kita memusuhi dasar umno yang sekular, tetapi pemimpin Umno buat pekak badak dengan menjalankan Islam separuh masak .Bila kita kata dasar mereka sekular Umno melenting tetapi itulah hakikatnya.

Umno kalau dah sekular sekular juga pemikiran pun primitif serta jumud.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan