tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Selasa, 11 Disember 2012

Najib Silap Langkah, Makan Di Restoran Diragui Status Halalnya






Menulislah seorang pencacai UMNO/BN bila Najib memandu sendiri ke sebuah Restoran Daun Pisang.. DATANG TIDAK BERPROTOKOL,TANPA KARPET MERAH ,MINUM DAN MAKAN SEPERTI RAKYAT BIASA KAT WARUNG MAMAK AJA-HEBAT PM, RAKYAT MENYAYANGIMU..



Mungkin yang menulis ayat di atas adalah pemilik Restoran itu sendiri.. Najib perlu diangkat setinggi mungkin untuk melindungi sesuatu sebenarnya.Semala mNajib telah dilaporkan memandu sendiri sebuah Merc, bukan Proton Preve yang dilancarkannya baru-baru ini.. ke sebuah Restoran atau Kedai mamak yang menyediakan makanan beralaskan daun pisang.


Bagaimanapun kehadirannya tidak dipedulikan oleh kebanyakkan rakyat Malaysia yang sedang menjamu selera di Restoran tersebut, hanya pekerja-pekerja Restoran tersebut mengerumuninya untuk bergambar.Mungkin juga sebagai menunjukkan penghargaan kepada Najib yang telah memberikan mereka MyKad kepada mereka dengan syarat menjadi pengundi kepada UMNO/BN.


Sebenarnya nama restoran yang Najib singgah untuk mentekedarah ini ialah sebuah Restoran yang menggunakan tanda HALAL yg diragui statusnya.Ini kerana pada 25 November yang lalu JAKIM telah menyerbu Restoran Raju ini kerana menggunakan tanda HALAL yg diragui statusnya dan separuh dari pelanggannya setiap hari adalah orang melayu yang beragama islam.

Operasi ini diketuai penolong pengarah hub halal jakim Ustaz Mohd Amri Abdullah bersama anggota dan pegawai Jakim dan KPDNKK Selangor. Pemeriksaan juga menemui sijil halal tetapi dari pihak swasta yang sememangnya tidak pernah diiktiraf oleh jakim dan kerajaan, sijil itu pula telah pun tamat sejak setahun yang lalu, atas kesalahan itu pemilik restoran ini telah dikenakan tindakan di bawah Seksyen 15 (1) akta perihal dagangan 1972 yang boleh membawa hukuman maksimum sehingga RM 250 ribu jika sabit kesalahan.
Baca pendedahan seterusnya di SINI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan