tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Isnin, 15 Oktober 2012

Buncitkan perut kita dan persetankan Melayu!





Bermula ucapan Muhyiddin dalam Perhimpunan Agung UMNO dan terkini ucapan PMNajib dalam Majlis PEKIDA, UMNO mula mendendangkan lagu-lagu pujaan mereka, Ketuanan Melayu.

PMNajib mula terdesak untuk mencari pengaruh undi Melayu akibat krisis dalam FELDA kini. Akibatnya talian hayat undi FELDA mula terancam apabila warga peneroka Felda mula menyedari permainan jahat UMNO, Isa dan Najib untuk jadikan FELDA seperti Petronas, Tabung Kroni UMNO !


Kita melihat Ketuanan Melayu timbul setiap kali "api" dinyalakan. Biasanya "api" itu dinyalakan oleh UMNO dan seterusnya di"simbah petrol " terutama oleh Gerakan dan MCA Biasanya DAP lebih banyak berdiam diri. Nampak cantik sekali "permainan" mereka yang begitu "menghiburkan" persis macam Brazil main bola !!

Semua ini adalah lakonan belaka! Jangan terpedaya dan tertipu. Sebenarnya Ketuanan Melayu versi UMNO adalah didokongi oleh kroni-kroni mereka sendiri bermula dari UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan PPP.
Ketuanan Melayu versi UMNO bermakna mulut mereka mengucup keris manakala kedua tangan mereka membolot dan membahagikan hasil mausul negara sesama kroni samada Melayu, Cina maupun India.

Adakah UMNO layak bercakap tentang Ketuanan Melayu?

Umat Melayu perlu cerdik untuk menilai Ketuanan Melayu versi UMNO. Ketuanan Melayu versi UMNO hanyalah untuk mem"buncit"kan mereka sahaja. Apa-apa yang menghalang usaha"murni" mereka, akan ditentang habis-habisan.

Mari kita lihat kesan buruk Ketuanan Melayu versi UMNO :

1) Ketuanan Melayu versi UMNO menjadikan DEB lubuk cari kekayaan sesama UMNO. Matlamat DEB adalah satu usaha murni untuk merapatkan jurang ekonomi dan membasmi kemiskinan orang Melayu. Mengapa selama 30 tahun usaha ini masih gagal? Kerana UMNO gunakan DEB ini untuk 'membuncitkan' perut Melayu mazhab UMNO sahaja. Sebab itulah Cina dan India pertikaikan DEB. Sepatutnya tempoh 30 tahun diberikan, tiada lagi umat Melayu makan siput babi, merempat tiada tempat berteduh, tidak boleh bayar yuran sekolah dan tentunya Pusat Zakat tercari-cari orang yang hendak dapatkan zakat darinya.

2) Ketuanan Melayu versi UMNO mengajar umat Melayu supaya boleh bersikap kurang ajar kepada Raja-Raja Melayu tetapi jangan sesekali bersikap kurang ajar kepada UMNO. UMNO di zaman Mahathir berjaya mem"bogel"kan Raja-Raja Melayu samada di TV maupun suratkhabar. Masihkan kita lupa 2 kali Sultan Kelantan dimalukan UMNO. Tanyalah Anuar Musa. Isu pertabalan Sultan baru dan kereta Lamborgini.
Almarhum ayahanda SPB Agong sekarang juga tidak ketinggalan untuk dimalukan oleh UMNO. Isu pembinaan makam diraja Ladang disiarkan di muka depan suratkhabar Utusan Malaysia kononnya satu pembaziran. Tujuannya agar umat Melayu sendiri benci kepada Raja mereka sendiri. RTM pada masa itu berkali-kali siarkan filem "Hang Jebat" di TV.

Begitulah perangai jahat UMNO. Apabila tersepit, Institusi Raja akan digunakan kononnya mereka pembela Raja Melayu. Bagai lepaskan anjing tersepit akhirnya anjing itu akan gigit kita. Itulah sifat tulin UMNO!

Kemuncak segala kejahatan UMNO terserlah di zaman Pak Lah semasa pasca pemilihan MB Terengganu. Ketuanan Melayu UMNO mencipta gelaran baru untuk Sultan Terengganu sendiri dengan gelaran "natang". Apakah motif TV3 siarkan banner tersebut?

Sampai hari ini kes ini tidak dibicarakan di mahkamah. Kalau kumpulan Maunah disabitkan kesalahannya sebagai "menentang Seri Paduka Yang Dipertuan Agong" yang dihukum gantung, apakah menggelar Sultan Terengganu sebagai "natang(binatang)" satu kes yang kecil sama seperti kes curi sebiji telur ayam?

Setelah puas "bogel"kan Raja-Raja Melayu, UMNO bercakap tentang Ketuanan Melayu mempertahankan Raja-Raja Melayu. Boleh percayakah? !

3) Ketuanan Melayu versi UMNO kononnya menjaga Bahasa Melayu dan Tulisan Jawi. Sejarah menjadi saksi kedurjanaan UMNO menjahanam dan memusnahkan bahasa sendiri. Atas alasan kemajuan, tulisan jawi dibakulsampahkan oleh UMNO. Atas nama Ketuanan Melayu versi UMNOlah maka bahasa ibunda umat Melayu dinyahkan dari pengajaran Matematik dan Sains. Anak-anak Melayu yang tinggal di luar bandar semakin ketinggalan akibat perangai jahat UMNO ini. Apa yang penting bagi Ketuanan Melayu versi UMNO ialah membolot projek tender lap top, cetak buku teks dan persetankan tentang nasib anak bangsa.


4) Ketuanan Melayu versi UMNO bertanggungjawab memusnahkan JATI DIRI umat Melayu Malaysia. UMNO meluluskan pembukaan kedai judi. Membiakkan disko, pub dan kelab dangdut. GRO Melayu membiak hasil ternakan Ketuanan Melayu versi UMNO.

Akibat Ketuanan Melayu versi UMNO ini, rumahtangga umat Melayu porak peranda. Umat Melayu jadi kaki judi, arak dan betina.

Bagaimana UMNO nak pimpin dan jadi tuan kepada negara ini terutama menjadi contoh kepada umat Melayu sedangkan pimpinan tertinggi mereka ramai menjadi kaki tunggang arak, ada jadi taukeh disko bahkan terlibat dengan skandal seks ? Tanyalah Sang Kelembai. Dia ada senarai puluhan nama pimpinan UMNO kaki arak.

Ketuanan Melayu versi UMNO mengkhayalkan (mengCANDUkan)umat Melayu dengan hiburan agar mereka hilang rasa tanggungjawab terhadap ugama, bangsa dan tanahair. Pelbagai permit lesen diberikan untuk membiakkan konsert hiburan.

Tentunya Ketuanan Melayu versi UMNO berbangga kerana muda mudi Melayu menjuarai segala aspek gejala sosial bermula dengan menjadi majoriti warga Pusat Serenti, mat rempit, bohsia dan buang anak.

Ketuanan Melayu versi UMNO sebenarnya adalah slogan hipokrit untuk survival politik periuk nasi UMNO semata-mata.



UMNO bercakap tentang pembelaan terhadap orang Melayu, Raja Melayu, Bahasa Melayu dan agama Islam. Benarkah begitu? Jawablah persoalan dibawah:

1) Siapakah bunuh umat Melayu di Memali ?

2) Siapakah rompak royalti minyak semasa Kerajaan PAS memerintah Terengganu yang majoriti penduduknya umat Melayu?

3) Siapakah tarik balik bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat yang majoriti guru dan pelajarnya umat Melayu ?

4) Siapakah menghapuskan bahasa Melayu dalam subjek Matematik dan Sains?

5) Siapakah larikan puteri Raja Melayu untuk dikahwini?

6) Siapakah rogol gadis Melayu dan penjarakan orang yang membela gadis itu?

Cukup...cukuplah! Terlalu banyak "dosa" UMNO buat umat Melayu di Malaysia!Sebenarnya, bukan Ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh UMNO tetapi Ketuanan UMNO demi kesejahteraan kroni-kroni mereka. Semuanya untuk perut-perut mereka.

Umat Melayu sekadar dapat sisa air basuhan kaki mereka sahaja. Itupun jika bernasib baik. Jika tidak, sekadar dapat ludahan kahak kuning mereka.

1 ulasan:

  1. Gitu laa pabila ikan ternak british...yg rata2 pd tika itu pengikut freemason @ dajjal al-masih dapat kuasa takbir negara....segala tindakan dilakukan secara halus merosakkan kpd rakyat yg bertuhan....dah lebih 50 tahun tu!!! Di pru13 ni adalah masa terbaik untuk mengubahnya!!! Berkempen laa...berpakat laa...benamlah UMNO ni di pru13!!!!

    BalasPadam