tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Jumaat, 15 Jun 2012

SIAPA RAJA FARHANA RAJA NONG CHIK?!!!! Dapat anugerah projek RM 30 Juta, anak orang UMNO kampung kah dia?




Scandal NFC yang melibatkan dana rakyat berjumlah RM250 Juta, melibatkan Sharizat yang sinonim dengan Lembah Pantai.. kali ini satu lagi scandal yang melibatkan pemimpin yang juga dikatakan sinonim dengan Lembah Pantai terdedah..

Pada 24hb Ogos 2010, sebuah syarikat dengan nama Istijuara SdnBhd telah diberikan kontrak kerajaanyang berjumlah RM30, 800,000 oleh Kementerian Belia dan Sukan.Anda boleh lihat butir-butir di bawah.

Ianya  mungkin kelihatan agak biasamemandangkan berbilion-bilionkontrak kerajaan dianugerahkansetiap tahun. Jadi..  jka dibandingkan dengan ratusan Billion kontrak ysng bernilai RM30 Juta itu adalah kecil nilainya..

Satu-satunya masalah dengan kontrak  kecil yang bernilai RM30 Juta ini ialah Istijuara Sdn Bhddimiliki oleh Raja Nong Chik Zainal AbidinMenteri Wilayah Persekutuan dan Bandar

Dan ini bukanlah satu-satunya kontrak kerajaan yang telah dianugerahkan kepada syarikatbeliau.


Anak perempuanRaja Nong Chikberusia 26 tahun,Raja Farhana,disenaraikansebagai salahseorang daripadadua orang PengarahsyarikatBeliau memiliki 399.999daripada 400,000 sahamIni bermakna secara praktikal beliauadalah pemilik tunggal syarikat dengan Pengarah yang lain hanya memiliki satu saham.

Syarikat itu, yang ditubuhkan hampir 20 tahun lalu apabila Raja Farhana masih di darjah satu,mempunyai kerugian dibawa ke hadapan berjumlah kira-kira suku juta RM dan liabiliti semasakira-kira RM400, 000  terhadap aset semasa..


Pendedahan lebih lengkap dengan lebih banyak dokumen sila lihat di ( SINI )
ASD 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan