tan malaka

tan malaka

kalau sudi jadi pengikut add kt sini

Jumaat, 13 September 2013

Mahathir Mungkin TerSENTAP Dengar Berita Ni..



Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya akan menjawab segala persoalan yang dibangkitkan oleh bekas bosnya Tun Dr Mahathir Mohamad dalam sidang Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung pendatang asing di Sabah.

Dalam satu kiriman pesanan ringkas (SMS) yang dikeluarkan oleh pejabatnya hari ini, Anwar memaklumkan beliau akan membuat kenyataan di RCI pada minggu hadapan.

"Datuk Seri akan beri statement beliau depan RCI minggu depan," kata SMS kepada The Malaysian Insider hari ini.

Dr Mahathir mendakwa kepada pemberita di Kuala Lumpur semalam, bekas timbalannya itu pasti tahu jika pengeluaran kad pengenalan palsu di Sabah dibuat secara rasmi oleh kerajaan.

Tanpa menamakan Anwar, bekas perdana menteri yang paling lama berkhidmat di negara ini menegaskan, pemimpin Pakatan Rakyat (PR) itu seharusnya mengetahui kejadian yang berlaku di Sabah.
"Jika ianya polisi kerajaan, kenapa dia tidak berhentikan?" soalnya.

"Adakah dia akan menipu di suruhanjaya dan mengatakan saya yang arahkan? Dia mesti tahu, kerana dia timbalan saya," katanya merujuk kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung dengan pendatang haram di Sabah.


Dr Mahathir, 88, dua hari lalu berkata, beliau tidak pernah mengetahui kewujudan Projek IC dan mendakwanya disalah guna.


“Saya tidak pernah tahu mengenai Projek IC sehinggalah baru-baru ini,” katanya ketika memberi keterangan di hadapan panel RCI.


Dr Mahathir mendakwa, beliau tidak kisah apabila namanya digunakan, dan berkata namanya digunakan di banyak tempat dan beliau digelar perkauman dan seorang ultra. ~the malaysian insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan